انواع درد های قفسه سینه با هم تفاوت دارند

درد قفسه سینه ممکن است شما را سر در گم کند که مشکلات قلبی دارید، و همینطور ممکن است ناشی‌ از رفلاکس اسید  یا مشکلات گوارشی باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که راه تشخیص دادن انواع درد را بدانیم، چرا که علائم مربوط به مشکلات قلبی باید به شدت جدی گرفته شوند.


مکان درد
درد مشکلات قلبی و ناشی‌ از رفلاکس اسید معده هر دو ممکن است در ناحیه دنده‌های تنفسی احساس شود و این تشخیص را دشوار می‌کند اما درد مربوط به مشکلات قلبی احتمال بیشتری را دارد تا به نقاط دیگر بدن هم سرایت کند. از شایعترین این نقاط دست‌ها و به ویژه بخش فوقانی دست چپ، ناحیه کمر، شانه‌ها و گردن است.
درد قفسه سینه ناشی از رفلاکس اسید معده می‌تواند بخش فوقانی بدن را در برخی‌ موارد درگیر کند، اما در اکثر موارد درد به صورت متمرکز در ناحیه قفسه سینه و بین دنده‌ای احساس می‌شود. این درد همینطور دارای حسی شبیه حس سوختن است و معمولا به دست چپ سرایت نمی‌کند. علت این درد ورود اسید به مری است که در مقابل اسید حفاظت ندارد و در نتیجه درد ایجاد می‌کند.
انواع درد قفسه سینه چه حسی دارند؟
دانستن احساس درد بسیار حیاتی است، اکثر افرادی که حمل قلبی داشتند درد را این گونه تشبیه کردند، احساس برخورد یک جسم سنگین با قفسه سینه، احساس شدید تنگی در قفسه سینه، احساس اینکه یک جسم بسیار سنگین روی قفسه سینه قرار دارد و همینطور معمولا درد را عمقی تشبیه کردند. 
درد ناشی‌ از مشکلات معده از سوی دیگر معمولا خیلی‌ سریع اتفاق می‌افتد و احساس سطحی دارد. این نوع درد معمولا سریع است و در هنگام کشیدن نفس عمیق و یا سرفه کردن رخ میدهد. این نکته شاید کلیدی ترین موضوعی هست که باید بدانید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟