دوستداران و همشهریان محمود احمدی بلوطکی که از ساعت ها قبل در فرودگاه (ره) اهواز حاضر شده بودند پس از ورود این افتخار آفرین خوزستانی به سالن فرودگاه وی را در آغوش گرفته و عکس یادگاری گرفتند.
پیکارهای پارادومیدانی قهرمانی جوانان جهان از روز پنجشنبه 12 مرداد با حضور 275 ورزشکار از 41 کشور جهان در شهر نوتویل سوئیس برگزار شد که محمود احمدی‌ بلوطکی در کلاس های F52_57 پرتاب وزنه و F56 پرتاب نیزه صاحب 2 نشان طلا شد.
محمود احمدی بلوطکی در روز نخست این مسابقات در ماده پرتاب وزنه کلاس ادغامی F52-57 با پرتابی به میزان هشت متر و چهار سانتیمتر و در رقابت با 2 نماینده دیگر ایران صاحب گردن آویز طلا شد.
احمدی در پرتاب نیزه کلاس F56 با ثبت رکورد 31 متر و 63 سانتی‌متر در کمتر از یک روز صاحب دومین نشان طلای جهانی خود شود.
رقابت های پارادومیدانی جوانان جهان در روزهای 12 تا 15 مرداد در کشور سوئیس برگزار شد که تیم ایران با 24 دوومیدانی کار در این رویداد حضور پیدا کرد و موفق به کسب 22 نشان رنگارنگ شد.
دارنده مدال طلا رقابت های قهرمانی جوانان جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: افتخار می کنم از اینکه می بینم مردم با این شورا و هیجان از من استقبال می کنند و با این کار آنها خستگی از تنم بیرون می رود.
وی با اشاره به سطح کیفی مسابقات جهانی سوئیس افزود: این رقابت ها به لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی برگزار شد و بیشتر قهرمانان رشته های مختلف حضور داشتند که این موضوع رقابت بر سر کسب نشان را سخت تر می کرد.
احمدی بلوطکی ادامه داد: در روز نخست این رقابت ها خوشبختانه به لطف خدا و دعای مردم توانستم در ماده پرتاب وزنه کلاس F52-57 به نشان طلا برسم هر چند کار بسیار سختی با یکی، 2 حریف اروپایی خود داشتم.
وی افزود: همچنین در روز پایانی مسابقات که بیشتر با شرایط جوی سوییس آشنا شده بودم توانستم در ماده پرتاب نیزه کلاسF56 دومین نشان طلای خود را کسب کنم و بار دیگر پرچم جمهوری اسلامی ایران را در کشور بیگانه به اهتزاز درآورم کار از این موضوع بسیار خوشحال هستم.
دارنده 2 نشان طلای مسابقات پارادومیدانی قهرمانی جوانان جهان گفت: نباید در خواب این دو مدال فرو رفت و تصور شود دیگر همه چیز تمام شده بلکه باید از همین فردا شروع به کار کنم تا در مسابقات پیش رو نشان طلای خود را تکرار کنم.
وی در خصوص وضعیت ورزشکاران جانباز و معلول خوزستان گفت: ما در استان ورزشکار خوب و تراز اولی داریم که می توانند در جهان مقام آوری کنند اما متاسفانه دید مسئولان به این رشته کم رنگ است و بچه های ما کمتر دیده می شوند و مورد حمایت قرار نمی گیرند.
احمدی بلوطکی افزود: ما هنوز یک زمین اختصاصی برای تمرین کردن نداریم و مجبور هستیم به سختی و در شرایط بد آب و هوایی تمرین کنیم اگر چه در یک سال اخیر اتفاقات خوبی برای ورزش Sport جانبازان و معلولان استان در حال شکل گیری است. 
رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان نیز با تبریک به مناسبت کسب 2 نشان طلای محمود احمدی بلوطکی گفت: کسب 2 نشان طلا آن هم در مسابقات قهرمانی جهان کار بسیار بزرگی است که جوان خوزستانی ما از این آزمون با سربلندی خارج شد.
محمد شیروانی افزود: ورزش جانبازان و معلولان خوزستان با وجود کسب عنوان های مختلف در میادین جهانی و گام برداشتن در مسیر رشد هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که امیدواریم با درایت خوب مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان موانع بر سر راه هر چه زودتر برطرف شود.
وی عمده مشکل این هیات را نبود یک مجموعه اختصاصی دانست و گفت: متاسفانه سال ها از زمان کلنگ زنی مجموعه طلاب اهواز می گذرد و این مکان به حال خود رها شده بود که خوشبختانه به تازگی 42 میلیارد ریال برای تکمیل این مجموعه در نظر گرفته شده و به زودی پیمانکار این طرح کار خود را آغاز می‌کند.
وی گفت: به طور قطع با راه اندازی این مجموعه پیشرفت چشمگیری در هیات جانبازان و معلولان خوزستان حاصل می شودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟