پیروزی مقتدرانه شاگردان کی‌روش؛ لبخند ایران به جام‌جهانی

یم‌های ایران و چین از ساعت 16:30 امروز (سه‌شنبه‌) در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری شاگردان کی روش به پایان رسید. 

 
ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با چین از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به شرح زیر مشخص شد: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مسعود شجاعی، سعید عزت اللهی، پور علی گنجی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، قوچان نژاد و وریا غفوری. مسعود شجاعی بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

 

15:00 ورزشگاه آزادی در فاصله یک ساعت تا آغاز دیدار ایران و چین تکمیل شد. هواداران تیم ملی چین هم قسمت های مربوط به خودشان را کامل کرده‌اند و دیگر ظرفیت خالی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد.

 

15:30 مهدی تاج، محمدرضا ساکت، عبدالحمید احمدی، شعبانی بهار و ... نیز در ورزشگاه حضور دارند.

 

15:35 شیپور برخی تماشاگران از سوی برخی ماموران شکسته و پس آن داخل تونل‌ها پرتاب می‌شد.

 

15:40 بازیکنان تیم ملی چین در محوطه تمرینی تیم ایران مشغول گرم کردن بودند که پس از ورود بازیکنان ایران به زمین مجبور شدند جای خود را تغییر بدهند.

 

15:45 تشویق ایسلندی در ورزشگاه آزادی جو وحشتناکی به ورزشگاه داده بود.

 

15:50 پر شدن ظرفیت ورزشگاه و حتی نشستن روی پله‌ها، باعث شد عده‌ای از تماشاگران به شکل خطرناکی روی دیواره‌های ورزشگاه بنشینند.

 

15:52 مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی چین پس از ورود به زمین از سوی هواداران تشویق شد. پس از آن، هواداران یک به یک بازیکنان تیم ملی را تشویق کردند.

 

16:05 سرمربیان تیم های ملی ایران و چین کارلوس کی روش و مارچلو لیپی در تونل ورزشگاه آزادی به سئوالات خبرنگاران خارجی مستقر در ورزشگاه آزادی پاسخ دادند.

 

نیمه نخست 

 

16:30 دیدار تیم های ایران و چین آغاز شد.

 

16:34 چینی ها اولین حمله جدی به روی دروازه خود را دفع کردند؛ مهدی طارمی در موقعیت حساس در محوطه جریمه به زمین افتاد و مدافع تیم چین توپ او را به بیرون فرستاد.

 

16:37 پاس تماشایی سعید عزت اللهی و شوت دیدنی رضا قچان نژاد از پشت محوطه جریمه چین توسط دروازبان چین به بیرون فرستاده شد.

 

16:40 تیم ایران ابتکار عمل را کاملا در دست دارد و با حوصله به دروازه تیم چین نزدیک می شود.

 

16:43 هواداران که جا برای نشستن پیدا نکردند روی دیوارهای طبقه دوم رفته و در اقدامی خطرناک و عجیب روی آن به تماشای بازی نشستند که پس از دقایقی پلیس آنها را پائین آورد.

 

16:45 چند حمله پیاپی ایران به روی دروازه چین هنوز به موقعیت گل تبدیل نشده است.

 

16:55 تیم چین برای دقایقی در زمین تیم ایران سعی در تدارک یک حمله داشت که هیچ کدام به موقعیت جدی تبدیل نشد.

 

16:58 رضا قوچان نژاد در محوطه جریمه پاس فوق العاده ای به مهدی طارمی داد که او توپ را با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون زد؛ ایران دوباره در زمین چین ابتکار عمل را در دست گرفته است.

 

17:04 مهدی طارمی در یک حرکت انفرادی توپ را تا درون محوطه جریمه چین پیش برد ولی ضربه خطرناک او را دروازبان با پا دفع کرد. 

 

17:07 مسعود شجاعی از بیرون محوطه جریمه پاس تماشایی به میلاد محمدی داد که ضربه زیبای او را دروازبان به بیرون زد.

 

17:08 سعید عزت اللهی در خطایی بی مورد با دست به توپ ضربه زد و کارت زرد گرفت.

 

17:09 خطای بی مورد مسعود شجاعی به روی بازیکن چین باعث شد دومین کارت زرد بازی را دریافت کند.

 

17:10 کی روش در کنار زمین آرام و قرار ندارد و در بعضی صحنه ها بر سر بازیکنان فریاد می زند.

 

17:10 پاس تماشایی جهانبخش و ضربه دیدنی مسعود شجاعی را دروازه بان به بیرون فرستاد. در این لحظات هر لحظه بیشتر بوی گل به مشام می رسد.

 

17:11 مهدی طارمی با یک برگردان تماشایی توپ را به سمت دروازه تیم ملی چین شلیک کرد که توپ با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت. 

 

نیمه دوم

 

17:33 در آغاز نیمه دوم مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه اولین گل را برای ایران به ثمر رساند تا یک شروع رویایی برای ایران در نیمه دوم رقم بخورد.

 

17:34 یکی از کمک داورها به دلیل نامعلوم از ناحیه سر دچار مصدمیت شد که برای لحظاتی بازی را متوقف کرد. هنوز مشخص نیست که آیا تماشاگران چیزی به سوی او پرت کرده اند با خیر.

 

17:35 بازیکن تیم چین که در صحنه گل ایران از ناحیه بینی مصدوم شده بود تعویض شد و از ورزشگاه بیرون برده شد.

 

17:40 پاس سعید عزت اللهی و حرکت رو به جلوی جهانبخش که نزدیک بود به یک حمله خطرناک تبدیل شود در آخرین لحظه به کرنل تبدیل شد. 

 

17:41 یک ضربه ایستگاهی بیرون محوطه جریمه به ایران رسید که امید ابراهیمی آن را به جایی فرستاد که دروازه بان ایستاده بود.

 

17:43 پژمان منتظری بیرون محوطه جریمه روی بازیکن تیم چین خطا کرد که ضربه ایستگاهی آنها با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

17:48 ایران پس از به ثمر رساندن گل اول هنوز حاکم میدان است و عطش رسیدن به گل دوم را دارد.

 

17:50 وضعیت خطرناک هواداران در ورزشگاه که به جمعیت آنها اضافه می‌شود یگان ویژه را برای اتفاقات احتمالی بعد از بازی به تکاپو انداخته است.

 

17:52 علیرضا جهانبخش سومین کارت زرد تیم ایران را از داور دریافت کرد؛ او با کارت زردی که در این بازی گرفت دو کارته شد و دیدار با ازبکستان را از دست داد.

 

17:55 گفته می‌شود کمک داور در ابتدای نیمه دوم به دلیل پرتاب شیئی مصدوم شده است که احتمال محرومیت فیفا برای تیم ملی کشورمان را به دنبال خواهد. 

 

17:59 سردار آزمون با رضا قوچان نژاد تعویض شد.

 

18:02 چینی ها در معدود موقعیت های خود برای گلزنی تا نزدیکی های دروازه تیم ملی ایران پیش رفتند که وریا غفوری با یک تکل به موقع دروازه ایران را نجات داد.

 

18:05 چینی ها برای دقایقی بازی را در دست گرفته و حملات خطرناکی به روی دروازه ایران تدارک دیدند.

 

18:07 ضربه خطرناک بازیکن چین را دروازه ایران بیرانوند به بیرون فرستاد.

 

18:08 ایران روی یک ضد حمله خطرناک صاحب موقعیت شد که بازیکن چین به روی جهانبخش خطا کرد و خطر را از دروازه خود دور کرد.

 

18:10 ده دقیقه تا یک پیروزی شیرین برای شاگردان کی روش باقی مانده و بازی درگیرانه و حساس دنبال می شود.

 

18:12 در یک موقعیت خطرناک مهدی طارمی توپ را داخل محوطه جریمه برای سردار آزمون فرستاد که چیزی نمانده بود مداقع چینی ها آن را وارد دروازه خودی کند اما توپ به بیرون رفت.

 

18:14 روی ضربه ایستگاهی رامین رضائیان نزدیک بود سردار دومین گل تیم ایران را به ثمر برساند که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت؛ البته کمک داور پرچم خود رابه علامت افساید به هوا بلند کرد.

 

18:17 تنها یک دقیقه تا پایان وقت قانونی باقی مانده و در حالیکه همه آماده جشن گرفتن این پیروزی هستند چندین صدای ترقه از ورزشگاه به گوش می رسد.

 

18:18 داور چهارم 5 دقیقه وقت اضافه این بازی را اعلام کرد.

 

18:20 کی روش از بازیکنان می خواهد در این زمان بازی را آرام کنند و خطر نکنند.

 

18:23 سوت پایان بازی به صدا درآمد و ایران این بازی حساس را با پیروزی به پایان رساند تا در کمترین فاصله تا جام جهانی روسیه قرار گیرد.

 

کدخبر: 253736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟