ستاره دو فصل پیش بی تیم ماند!

فرناندو دخسوس در دو سال گذشته یکی از دروازه‌بان‌های مطرح فوتبال ایران بوده است. او در لیگ پانزدهم پیراهن استقلال‌خوزستان را برای اولین‌بار در ایران برتن کرد و توانست نمایش‌هایی خیره‌کننده داشته باشد که در نهایت منجر به قهرمانی تیم جنوبی در لیگ‌برتر شد.

از این رو دخسوس نیز در آن سال عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ‌برتر را از آن خود کرد تا به عنوان یکی از برترین دروازه‌بان‌های شاغل در ایران معرفی شود. بعد از آن دخسوس مشتریان زیادی پیدا کرد و حتی پرسپولیس نیز درخواست‌هایی برای جذب او داشت اما در نهایت با پیشنهاد خوب گسترش فولاد راهی تبریز شد و در لیگ شانزدهم پیراهن این تیم را پوشید.

دخسوس پارسال هم عملکرد بدی در ترکیب گسترش فولاد نداشت و توانست در برخی بازی‌ها با عکس‌العمل‌های مناسب برای تیمش مثمرثمر باشد. حالا که یکسال دیگر از قرارداد او با گسترش فولاد باقی مانده اما زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی این دروازه‌بان برزیلی به گوش می‌رسد. دخسوس به واسطه کار کردن با سیروس پورموسوی در استقلال‌خوزستان گزینه شماره یک دروازه‌بانی در فولاد برای لیگ هفدهم محسوب می‌شد و در این‌باره مسئولان این باشگاه درخواست‌هایی از گسترش فولاد برای جذب او داشتند. اما مخالفت‌های پی‌درپی مدیران گسترش و تردید آنها برای صدور رضایت‌نامه دخسوس باعث شد فولادی‌ها بیش از این وقت را هدر ندهند و حامد لک را به عنوان دروازه‌بان جدید خود به خدمت بگیرند و معرفی کنند.
با این شرایط حضور دخسوس در فولادخوزستان منتفی به نظر می‌رسد و باتوجه به اینکه گسترش فولاد نیز ظاهرا تمایلی به نگه داشتن این دروازه‌بان ندارد شاید دوران حضور او در فوتبال ایران به پایان برسد.
تردید گسترش فولاد برای حفظ دخسوس به عملکرد خوب کوروش ملکی دیگر دروازه‌بان این تیم برمی‌گردد؛ ملکی که فصل گذشته از مس کرمان با نظر فراز کمالوند به گسترش فولاد پیوست در چند مسابقه‌ای که برای این تیم به میدان رفت توانست نگاه‌ها را به خود معطوف کند. اگرچه در نیم فصل دوم او به خاطر مشکلاتی که با کمالوند پیدا کرد دیگر فرصت بازی کردن پیدا نکرد اما مشخص بود که در لیگ هفدهم بیشتر درباره‌اش شنیده می‌شود. حالا با حضور لوکا بوناچیچ در گسترش فولاد و اعتقاد او به کوروش ملکی مسئولان این باشگاه برای کمک به پیشرفت این بازیکن در حفظ فرناندو دخسوس دچار تردید شدند. مساله‌ای که بوناچیچ در جلسه با مسئولان گسترش فولاد به آن اشاره کرده این است که دخسوس برخلاف ملکی می‌تواند نقش دفاع آخر را هم بازی کند و با توجه به اینکه گسترش فولاد در خط دفاع مرتضی اسدی و محسن حسینی را از دست داده شاید جدایی دخسوس هم به ضرر این تیم تمام شود. لوکا بوناچیچ بر این باور است که ملکی به واسطه قامت بلند نمی‌تواند توپ‌های پشت مدافعان را جمع کند اما از طرف دیگر از عکس‌العمل‌های به موقع و فیزیک مناسب او نمی‌تواند به سادگی عبور کند. 

با این شرایط اگر گسترش فولاد دخسوس را نخواهد و با توجه به اینکه اکثر تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر دروازه‌بان‌های مورد نظرشان را جذب کرده‌اند، به نظر می‌رسد تنها تیمی که این دروازه‌بان برزیلی برای ادامه فعالیت در فوتبال ایران می‌تواند انتخاب کند، نفت‌تهران خواهد بود که آن هم هنوز وضعیت مشخصی ندارد.

شاید فرناندو دخسوس که دروازه‌بان محبوب فوتبالی‌ها در لیگ پانزدهم بود به پایان دوران حضورش در ایران نزدیک شده باشد و دیگر شاهد فعالیتش در ایران نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 276161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟