با تکان دادن نوک بینی صدای موسیقی تان را تنظیم کنید

محققان یک عینک مفهومی ارائه کرده اند که به کاربر امکان می دهد تنها با تکان دادن بینی خود، گجت هایش را کنترل کند.به گزارش  دیلی میل، این عینک مفهومی که نتیجه همکاری محققان کره جنوبی، ژاپنی، اسکاتلندی و آمریکایی است، می تواند به وسیله دیگری برای کنترل از راه دور گجت ها تبدیل شود.

براساس فناوری مد نظر در این عینک هوشمند که 'Itchy Nose' نام دارد، دست زدن کاربر به بینی اش نشان می دهد که قصد دارد یک تماس تلفنی را رد کند، نمایش یک فیلم ویدیویی را متوقف کند و یا از یک ترک موسیقی عبور کند.

پل و پدهای بینی روی قاب این عینک مجهز به حسگرهای الکتروکولوگرافی (EOG) هستند که حرکات بینی کاربر را ردیابی می کنند و آنها را به دستورهای خاص ترجمه می کنند.از حسگرهای EOG به طور معمول برای اندازه گیری سیگنال هال الکتریکی در داخل و اطراف چشم ها و در صنعت فیلم برداری برای تعیین بیان چهره بازیگر Actor استفاده می شود.

این حسگرها همچنین برای تشخیص وضعیت های پزشکی به کار می روند.محققان با شناسایی امضاهای خاص هر حرکت، می توانند عینک Itchy Nose را برای انجام اقدامات مختلفی کالیبره کنند.از این عینک ها می توان برای کنترل عملکردهای پایه در یک تلفن هوشمند استفاده کرد.کاربر با تکان دادن نوک بینی می تواند صدای دستگاه پخش موسیقی را تنظیم کند و یا یک پیامک از پیش آماده شده را ارسال کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟