گوجه فرنگی ضد لک، شفاف کننده و پاکسازی پوست

به گزارش رکنا، گوجه فرنگی برای پوست صورت گزینه مناسبی است. کافی است شکر را روی گوجه بزنید و روی پوست بمالید. موجب لایه برداری و شفافیت پوست می شود.

گوجه و عیل را ترکیب کنید و روی پوست بزنید و با ماساژ پوست تان را بشویید. پوست را سفید و زیبا می کند.

2 قاشق چای خوری شیر را با یک قاشق چای خوری گوجه فرنگی ترکیب کنید و روی پوست بزنید. به پاکسازی و رفع لک کمک می کند.

حتما قبل از استفاده از این ماسک های خانگی تست حساسیت به گوجه را انجام دهید. در صورت سوزش و قرمزی پوست روی پوست نزنید. اگر قبل از تست روی پوست زدید و خارش و سوزس حس کردید فورا پوست تان را با آب سرد بشویید و مرطوب کننده بزنید.

همیشه استفاده کردن از درمان های خانگی و ماسک های صورت با ترکیباتی که به راحتی در دسترس‎اند، علاوه بر اینکه مقرون به صرفه تر هستند، یک سرگرمی مفید و لذت بخش هم به حساب می آیند خصوصاً وقتی که پس از مدتی شاهد نتایج حاصل از استفاده از آنها باشیم. ماسک های خانگی زیادی برای منظورهای مختلف یا پیشگیری و درمان عوارض گوناگون پوستی وجود دارند ولی امروز می خواهیم درخصوص ماسک گوجه فرنگی صحبت کنیم تا پوستی سفیدتر و بدون کک و مک داشته باشیم.

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین A، C و E و هم چنین آهن و پتاسیم است که همه این مواد مغذی به تغذیه پوست کمک می کند. به دلیل این خواص، می توانید صرف نظر از نوع پوستی که دارید، از ماسک صورت گوجه فرنگی برای کمک به پوست خود استفاده کنید.

بسیاری از ماسک های مختلف با پایه گوجه فرنگی تهیه می شوند. یک گوجه فرنگی رسیده و متوسط را بردارید و به دو نیم کنید. گوجه فرنگی را روی یک کاسه کوچک فشار دهید تا تمام آب و دانه ها در کاسه قرار گیرند

گوجه فرنگی باید به اندازه کافی رسیده باشد وگرنه آب کافی در آن وجود ندارد تا پایه مناسبی برای ماسک شما باشد. نوع گوجه فرنگی واقعا مهم نیست، اما شما به نوعی از آن نیاز دارید که آب کافی برای پوشاندن کل صورت شما داشته باشد که این میزان باید حدود ۲ قاشق غذاخوری باشد. می بینید که به همین سادگی و با ترکیب این مایع با یک سری مواد ساده دیگر، می توانید انواع ماسک صورت گوجه فرنگی داشته باشید.

ممکن است در ابتدا به دلیل اسیدیته گوجه فرنگی استفاده از آن روی صورت باعث ایجاد سوزش یا خارش شود. در صورت تداوم این عوارض، ماسک را بشویید و دیگر از آن استفاده نکنید.

کدخبر: 952416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟