مناسب ترین گل ها برای بالکن + عکس

به گزارش رکنا، در این مقاله در خصوص گل هایی که برای بالکن مناسب است برایتان صحبت کردیم که می توانید با نگهداری از آنها بالکن را در زمستان و سرما هم صفا بدهید.

این روزها هر کسی دوست دارد که در گوشه گوشه خانه اش از گل و گیاه استفاده کند و از طراوت و زیبایی این زیبارویان برخوردار باشد و خانه اش را زینت ببخشد و جالب است که حتی در دکوراسیون مدرن این روزها هم گل و گیاه جایگاه خیلی خاصی پیدا کردند و برای طراحان مهم شده که از این آیتم ها به عنوان روح دهنده به فضا استفاده کنند؛ خصوصا در مواقعی که می توانند با استفاده از رنگ های متنوع گلدان آنها نقطه کانونی را هم خلق کنند ولی در این بین یکسری از افراد توجه شان را به کلی از بالکن برمی دارند و یا فقط در مواقعی که هوا گرم است به پرورش گل در بالکن می پردازند در حالی که نمای این فضا از خانه شان در زمستان و سرما خیلی بدریخت می شود که برای رفع این موضوع می خواهیم درباره گل هایی که برای بالکن مناسب است صحبت کنیم.

یکسری افراد بالکن خانه را فقط برای سیگار کشیدن و گذاشتن منقل برای کباب به راه کردن استفاده می کنند و یا حتی در این بین یکسری ها این فضا را با انباری اشتباه گرفته اند و هرچه وسیله به دردنخور دارند را در این فضا پر کردند در حالی که می شود این فضا را به زیبایی هرچه تمام تر تزئین کرد؛ آن هم با گل هایی که برای بالکن مناسب است. البته شاید بگویید این موضوع فقط درباره بهار و تابستان صدق می کند و در زمستان مجبور هستید که گل و گیاه در بالکن را بیاورید داخل خانه در حالی که وقتی راجع به گل هایی که برای بالکن مناسب است صحبت می کنیم منظورمان گل های مقاومی است که در برابر سرما هم جان سخت هستند و می توانند به زیبایی و سبزی باقی بمانند، پس حالا دیگر دقت را هدر ندهیم و برویم سراغ معرفی چند تا از این گل ها.

گل یخ از گل هایی که برای بالکن مناسب است

گل یخ

یکی از محبوب ترین گل هایی که می شود آن را در بالکن نگه داشت و به آن برای ادامه حیاتش اعتماد داشت آن هم در دل سرما گل یخ است. این گیاه زیبا بسیار به آفتابگردون شبیه است و خیلی از افراد هم هستند که آن را جزئی از آفتابگردون ها می دانند ولی خب این زیبارو برخلاف اسم آفتابگردون در صورتی که آفتاب هم نباشد می تواند در سرما خودش آفتاب شود و بدرخشد. بنابراین در صورتی که مایل به نگهداری از یک گیاه جان سخت در دل زمستان در بالکن خانه تان بودید توصیه ما به شما نگهداری از این گیاه است.

گل های کاغذی از گل های مناسب برای بالکن

گل های کاغذی

احتمالا تا الان انواع مختلفی از گل های کاغذی را دیده باشید این گل ها جذابیت ظاهری فوق العاده ای دارند که به همین علت می توانند نظر هر کسی را به خودشان جلب کنند و شما را غرق تماشای خودشان کنند به طوری که با خودتان بگویید خداوند چقدر قدرتمند است که چنین گیاهان زیبا و منحصر به فردی را در دل زمین خلق کرده! بنابراین در صورتی که علاقه مند هستید یک گیاه در بالکن داشته باشید که هم نگهداری اش آسان باشد و هم به علت رنگ زیبایی که دارد مثل گونه صورتی آن زیبایی بی نظیری به بالکن ببخشد و آن را خوراک عکاسی کند پیشنهاد ما به شما نگهداری از گل کاغذی است.

پیچک گل بالکنی

پیچک گل بالکنی

دنبال چه تیپ گل و گیاهی هستید برای بالکن؟ آیا علاقه مند هستید که یک باغ کوچک و دیوارهای سبز در بالکن داشته باشید که نه تنها خودتان را مجذوب کند بلکه هر کسی را که در خیابان در حال گذر است لحظه ای به مکث وادار کند تا زل بزند به بالکن شما و از زیبایی فوق العاده آن شوکه شود پیشنهاد ما به شما رفتن به سراغ گیاهان رونده و مقاوم در برابر سرماست که می توانند به زیبایی و راحتی با هر آب و هوایی خودشان را وفق دهند که پیچک یکی از این زیبارویان است که در صورتی که در پاییز حتی برگ های آن زرد و نارنجی هم شود باز زیبایی خودش را نشان خواهد داد.

تاج خروس از گل هایی که برای بالکن مناسب است

تاج خروس

برسیم به آخرین زیبارو از لیست این مقاله یعنی تاج خروس که به علت ظاهر جالب و بامزه ای که دارد به این اسم شهرت گرفته که در واقعیت هم بی شباهت به تاج خروس نیست. این گل در هر دسته گلی می تواند به زیبایی هرچه تمام تر خودنمایی کند و به کلی زیبایی دسته گل را به سمت و سویی هنری ببرد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید این گیاه را می شود به راحتی در فضای بیرونی و بالکن پرورش داد؛ از همین رو برای نگهداری در بالکن بسیار مناسب است.

کدخبر: 953728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟