پارچه های عید 1403 همراه ایده دوخت + عکس

به گزارش رکنا، بهار که می رسد با خود هزاران حس خوب می آورد و طبق رسوم ایرانی، لباس ها نیز نو می شوند. درواقع در سراسر دنیا، سال نو نوید رسیدن مد و ترندهای جدید در دنیای فشن را می دهد. برندهای مطرح هر ساله با شروع سال جدید، کالکشنی از جدیدترین طرح های خود را به بازار عرضه می کنند. شما نیز احتمالا برای سال جدید به دنبال استایلی جدید هستید. داشتن لباس های شیک و مطابق مد روز بدون آشنایی با جدیدترین پارچه ها، ممکن نیست. به همین دلیل ما قصد داریم شما را با زیباترین و بهترین پارچه های عید 1403 آشنا کنیم. در این مطلب دنیای متنوعی از پارچه های مجلسی و کژوال را برای شما در نظر گرفتیم. درنتیجه اگر برای عید 1403 به دنبال پارچه یا لباس جدید هستید، مطالعه این مطلب می تواند برای شما الهام بخش باشد.

علاوه بر این، باید مناسب دورهمی های دوستانه نیز باشند. بسیاری از مجالس رسمی و عروسی ها نیز ممکن است در ایام عید نوروز برگزار شود، در نتیجه در میان پارچه های عید 1403 باید پارچه مجلسی نیز در نظر داشته باشید. در ادامه قصد داریم به چند پارچه کاربردی که بتوانید با آنها استایلی شیک و متفاوت داشته باشید، بپردازیم. هر یک از این پارچه ها را می توانید در مناسب های مختلف بپوشید و از زیبایی آنها لذت ببرید.ژاکارد-مجلسی

پارچه ژاکارد، جذاب ترین پارچه عید 1403

معرفی بهترین پارچه های عید 1403 را قصد داریم با معرفی دنیای جذاب پارچه ژاکارد مجلسی آغاز کنیم. پارچه های مختلفی را می توانید در میان مدل های پارچه ژاکارد مجلسی ببینید. انواع پارچه ژاکارد پفکی، ترک، تافته، لمه و ابریشم جزو پارچه های ژاکارد مجلسی به حساب می آیند. وجه اشتراک بیشتر این پارچه ها، الیاف درخشانی است که در تولید آنها به کار رفته است. در واقع درخشش زیبایی که الیاف لمه و سیم مختلف به این پارچه ها بخشیدند، آنها را تبدیل به پارچه مجلسی کرده است. شما می توانید با این مدل های منحصر به فرد و فوق العاده، انواع لباس مجلسی و مانتو را طراحی کنید. بیشترین کاربرد پارچه های عید 1403 در طراحی و تولید مانتو است. شما می توانید با این پارچه های پر نقش و رنگ که جزو ترندهای روز هستند، مانتوهای مختلفی طراحی کنید.

پارچه ژاکارد، جذاب ترین پارچه عید 1403

علاوه بر این، این پارچه ها کاملا برای طراحی پیراهن های مجلسی و انواع دامن مناسب هستند. پیراهن های ماکسی و پرنسسی کوتاه و بلند با پارچه ژاکارد مجلسی قابل طراحی و دوخت است. از میان پیراهن های مجلسی، مدل های بلند و ساده را می توانید جایگزین مانتو کنید. مثلا پیراهن های بلند آستین دار که جلوی آنها با دکمه های ریز بسته می شوند. دامن ها نیز آیتم های بسیار کاربردی محسوب می شوند. شما می توانید این دامن ها را در استایل روزمره با مانتو در دید و بازدید عید بپوشید. در مهمانی و مجالس نیز دامن های مختلف با انواع تاپ و شومیز ست می شوند. به این ترتیب می توانید استایلی فوق العاده داشته باشید.

مخمل سوزن دوزی، اصیل در میان پارچه های عید 1403

مخمل سوزن دوزی

پارچه ژاکارد مجلسی هم برای دوخت لباس های مجلسی و هم مانتو ی عید کاربرد داشت. در ادامه نیز قصد داریم یکی از بهترین پارچه های عید 1403 که می توانید از آن برای دوخت مانتو استفاده نمایید، معرفی کنیم. پارچه مخمل سوزن دوزی، پارچه ای نفیس و زیبا مخصوص خانم های خوش سلیقه است. طراحی این پارچه بی نظیر است و ترکیب مخمل و نخ های رنگی، جلوه ای فوق العاده ساخته است. این پارچه زیبا و متنوع برای دوخت لباس های مختلفی به کار می رود. استفاده از آن نیز محدودیت سنی ندارد. در نتیجه اگر یک خانم میانسال هستید، می توانید با آن یک مانتوی بلند داشته باشید. برای خانم های جوان مانتوهای کتی کوتاه می تواند انتخاب جذابی برای دید و بازدید عید باشد.

البته اگر به ترندهای روز علاقه دارید، می توانید با پارچه مخمل سوزن دوزی، وست نیز طراحی کنید. به این ترتیب استایل عید 1403 خود را دگرگون خواهید کرد. البته می توانید از این پارچه برای تزئین مانتوهای ساده و به عنوان خرجکار نیز استفاده کنید. دامن های طراحی شده با پارچه مخمل سوزن دوزی می توانند گزینه ای زیبا و متفاوت برای مهمانی های شما باشند. البته فراموش نکنید، این دامن ها را می توانید با کت یا مانتو نیز بپوشید. می توان گفت پارچه مخمل سوزن دوزی یکی از خاص ترین پارچه های عید 1403 است.

پارچه پولکی، درخشان و همیشگی

پارچه پولکی

اگر در میان پارچه های عید 1403 به دنبال پارچه ای مجلسی و کاربردی هستید، به شما پارچه پولکی را پیشنهاد می کنیم. شکی نیست که پارچه پولکی یک پارچه کاملا مجلسی است. از این پارچه بیشتر در طراحی لباس شب استفاده می شود. زیرا درخشش پولک های آن در مهمانی های شبانه بیشتر خود را نشان می دهد. اما ما قصد داریم استایل متفاوتی با این پارچه برای عید 1403 شما بسازیم. شما می توانید از این پارچه براق و دوست داشتنی، در دید و بازدیدهای عید نیز استفاده نمایید. تنها کافی است یک مدل مناسب از میان مدل های متنوع پارچه پولکی انتخاب کنید. با یک پارچه پولکی ریز و سبک، می توانید یک شومیز مجلسی و البته کاربردی داشته باشید. با توجه به سلیقه خود، می توانید این شومیز را با شلوار پارچه ای یا دامن در مهمانی ها بپوشید.

این پارچه حتی می تواند در طراحی مانتوهای عید نیز بسیار کاربردی باشد. می توانید از مدل های مختلف آن به عنوان خرجکار استفاده کنید. کت و شلوار و کت و دامن های طراحی شده با این پارچه می تواند هم در استایل روزمره و هم در مجالس رسمی مورد استفاده قرار گیرد. شلوار یا دامن پولکی خود را می توانید با شومیز کتان یا حریر ست کنید. کت های دوخته شده با این پارچه را می توانید با شلوار پارچه ای یا جین بپوشید. به این ترتیب استایلی منحصر به خود خواهید داشت.

پارچه دانتل کتان، متفاوت در میان پارچه های عید 1403

پارچه دانتل کتان

طراحان لباس و خانم های خوش سلیقه معمولا به دنبال پارچه های خاص هستند. یکی از پارچه های خاصی که می توانیم در میان پارچه های عید 1403 به آن اشاره کنیم، پارچه دانتل کتان است. دانتل در خانواده تورها قرار دارد و به عنوان یک پارچه مجلسی شناخته می شود. البته پارچه دانتل کتان به دلیل داشتن الیاف پنبه ای و مات، می تواند در استایل کژوال نیز کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال، این پارچه یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای استفاده به عنوان خرجکار است. شما حتی می توانید از آن برای تزئین لباس های اسپرت مانند کت های جین نیز استفاده نمایید. علاوه بر این، این پارچه گزینه ای پرطرفدار برای دوخت مانتوهای مجلسی است. در واقع به همین دلیل در لیست پارچه های عید 1403 قرار دارد.

اگر به دنبال پارچه ای هستید که بتوانید با آن شومیزهای رسمی و شیک بدوزید، پارچه دانتل کتان می تواند برای شما مناسب باشد. این پارچه گزینه ای عالی برای دوخت پیراهن های دخترانه نیز به حساب می آید. اگر مایلید مانتوهای خود را با آن تزئین کنید، باید بدانید این پارچه با طیف گسترده ای از پارچه های کرپ، نخی و ژاکارد ست می شود. در نتیجه می تواند برای عید 1403 شما بسیاری کاربردی باشد.

پارچه وال خامه دوزی

پارچه وال خامه دوزی

پارچه های عید 1403 بسیار متنوع و کاربردی هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم پارچه ای سبک، خنک و زیبا به شما معرفی کنیم. اگر اندکی خلاق باشید می توانید دنیایی از لباس های راحت، شیک و کاربردی را با این پارچه برای خود طراحی کنید. روزهای عید را تماما در دید و بازدید نمی گذرانید، در نتیجه نیاز به لباس های جذاب اما راحت نیز خواهید داشت. مخصوصا اگر قصد سفر در این تعطیلات را داشته باشید یا میزبان مهمانان متعدد شوید. پارچه وال خامه دوزی یکی از بهترین پارچه هایی است که می توانید از پوشیدن آن در بهار و تابستان لذت ببرید. این پارچه می تواند نقش یک پیراهن ساحلی شیک را برای شما در سفر داشته باشد. علاوه بر این می تواند شومیزی مناسب دورهمی های نیمه رسمی برای شما بسازد.

البته بیشترین کاربرد این پارچه عید 1403 در طراحی مانتو است. خانم ها معمولا ترجیح می دهند در فصول گرم، مانتویی خنک بپوشند. پارچه وال خامه دوزی با داشتن زمینه وال و طرح های زیبا و ظریف، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای دوخت مانتوهای خنک است. شما می توانید با این پارچه انواع مانتوهای کوتاه و بلند، نیمه رسمی و عروسکی را برای خود بدوزید. به طور کلی می توان گفت اگر طرفدار استایل راحت و کژوال هستید، این پارچه می تواند گزینه ای محبوب و همیشگی برای شما باشد. اگر به پارچه های طرحدار علاقه دارید، پارچه وال خامه دوزی طرحدار را فراموش نکنید. این پارچه را می توانید در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی دربازار مشاهده نمایید.

کرپ کنزو، پرکاربردترین پارچه عید 1403

کرپ کنزو

در پایان لیست بهترین پارچه های عید 1403، قصد داریم به پارچه ای بسیار پرفروش اشاره کنیم. این پارچه برای تمام خانم های طرفدار استایل رسمی و اداری، بسیار محبوب و شناخته شده است. به طور کلی، پارچه کرپ، یکی از پرفروش ترین پارچه ها در هر فصلی است. پارچه کرپ کنزو نیز با توجه به کیفیت و ایستایی که دارد، در صدر لیست این پارچه های پرفروش قرار می گیرد. اما به این دلیل این پارچه در میان پارچه های عید 1403 قرار دارد که می توانید با آن مانتوهای بسیاری زیبا و جذابی طراحی کنید. پارچه کرپ کنزو، ساده و تک رنگ است. البته اگر اندکی درخشش نیاز دارید، می توانید از پارچه کرپ کنزو لمه استفاده کنید. اما در نهایت این پارچه معمولا بهترین گزینه برای طراحی و دوخت مانتوهای مجلسی است که به جواهردوزی یا سنگ دوزی نیاز دارد.

بسیاری از خانم های جوان و میانسال، ترجیح می دهند مانتویی ساده، با ایستایی عالی و چروک پذیری اندک بر تن کنند. پارچه کرپ کنزو می تواند تمام نیازهای شما را برطرف نماید. مخصوصا که از الیاف فوق العاده ای تولید می شود و دوام بسیار بالایی دارد. این پارچه تنفس پذیری بالایی دارد و می توانید از آن در دوخت کت و شلوار، کت و دامن، شومیز، شلوار و دامن های تک بهره ببرید. این پارچه به آسانی با پارچه های طرحدار ترکیب شده و می توانید از انواع کرپ، دانتل و گیپور برای تزئین آن بهره ببرید.

منبع: مجله پارچه نگار

کدخبر: 953805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟