دسر پسته ای برای شب یلدا / فیلم

به گزارش رکنا، می دانید که پسته یک آجیل اصیل ایرانی است و همیشه جزو آجیل های مهم شب یلدا بوده است. من تصمیم گرفتم این موس پسته را که خودم همیشه درست می کنم به شما آموزش بدهم که پر از خاصیت است. حتما شب یلدا این دسر را برای عزیزانت درست کن و لذتش را ببر. این دسر شب یلدا به نوعی آجیل شب یلدا هم محسوب می شود.

مواد لازم:

شیر عسلی یک چهارم پیمانه

شکر یک چهارم پیمانه

شیر 2 پیمانه

خامه صبحانه 50 گرم

پودر پسته نصف فنجان

زرده تخم مرغ 2 عدد

پودر ژلاتین 2 شاسه یا  2قاشق غذا خوری

وانیل نوک ق چ

برای اینکه طعمش ایرانی تر شود می توانید از پودر هل و گلاب هم استفاده کنید.

طرز تهیه:

پودر ژلاتین را به شیر اضافه می کنیم، 5 دقیقه کنار می گذاریم، سپس شیر عسلی را اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم، زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود و سپس یک ملاقه مانند فیلم از شیر گرم به زرده زده شده اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم و بعد به قابلمه شیر اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم در حد مخلوط شدن، از روی حرارت برمی داریم و می گذاریم از دما بیفتد. یک مقدار از مواد شیر را داخل خامه می ریزیم و هم می زنیم تا خامه گلوله نشود و سپس به همراه پودر پسته به قابلمه شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

اگر دوست داشتید عطر گلاب داشته باشد حتما در مرحله آخر کمی گلاب به آن اضافه کنید که عطرش حفظ شود. مواد را در قالب چرب شده می ریزیم ، 6 تا 8 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا ببندد.

در صورت تمایل می توانید به آن چند قطره رنگ سبز خوراکی اضافه کنید، من رنگ اضافه نکردم و کلا با رنگ های غیر طبیعی داخل خوراکی ها موافق نیستم. تا می توانم از پودر رنگ های طبیعی و میوه ای استفاده می کنم. حتما درست کنید.

کدخبر: 955690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا مجدی
آیا این خبر مفید بود؟