بهترین مواد غذایی برای رشد مو

به گزارش رکنا، اگر رشد و حفظ موهای قوی و سالم برای شما مهم است احتمالا قبلا برخی از بهترین محصولات برای رشد مو را بررسی کرده اید. کامل کردن روال مراقبت از مو با روغن‌های رشد مو، شامپوهای موهای نازک‌کننده و موارد دیگر مطمئنا به رشد سریع‌تر موهایتان کمک می‌کند. اما اگر بهترین مواد غذایی برای رشد مو را که می‌توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، در نظر نمی‌گیرید از دست می‌دهید. غذا می تواند نقش زیادی در کیفیت رشته های شما داشته باشد.

برندان کمپ، MD، متخصص پوست و آسیب‌شناس پوست در MDCS درماتولوژی می‌گوید: تعدادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ عملکرد طبیعی سلولی و حمایت از رشد سلول‌های پوست، ناخن‌ها و موی سالم دارند. ویتامین‌های A، C، D، E اغلب برای رشد مو حیاتی هستند زیرا نقش مهمی در حفظ سلامت فولیکول‌ها دارند. او اضافه می کند که مواد مغذی اضافی که برای حمایت از رشد مو مهم هستند شامل بیوتین، آهن و روی است.

با کارشناسان آشنا شوید: برندان کمپ، دکتر، متخصص پوست و آسیب‌شناس پوست دارای گواهی دوبار در MDCS درماتولوژی، کری گانز، M.S.، R.D.، متخصص تغذیه و نویسنده رژیم غذایی با تغییرات کوچک، ملیسا پرست، D.C.N.، R.D.N.، سخنگوی آکادمی ملی تغذیه و رژیم غذایی و عضو هیئت بازبینی پزشکی پیشگیری.

‌Melissa Prest، D.C.N.، R.D.N.، سخنگوی رسانه ملی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی و عضو هیئت بررسی پزشکی پیشگیری، می گوید: سه ویتامین مهم برای رشد مو ی سالم، ویتامین های A، C و B7 (بیوتین) هستند. ویتامین A به رشد مو کمک می کند و برای تولید روغنی به نام سبوم استفاده می شود که مو و پوست سر را مرطوب می کند. ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می شود که برای تولید کراتین مهم است. بیوتین یک ویتامین B است که می تواند به رشد مو کمک کند.

پرست می گوید: رژیم غذایی حاوی انواع غذاها اولین قدم در رشد موی سالم است. مکمل ها ممکن است برای برخی افراد مفید باشند، و مهم است که قبل از شروع در مورد مکمل ها با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که مکمل ها مکمل غذاهایی هستند که قبلا مصرف می کنید.

مکمل های غذایی محصولاتی هستند که برای تکمیل رژیم غذایی در نظر گرفته شده اند. آنها دارو نیستند و برای درمان، تشخیص، کاهش، پیشگیری یا درمان بیماری ها در نظر گرفته نشده اند. در صورت بارداری یا شیردهی در مصرف مکمل های غذایی احتیاط کنید. همچنین در دادن مکمل ها به کودک احتیاط کنید، مگر اینکه توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی او توصیه شود. بنابراین، چه غذاهایی را می‌توانید به برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی خود اضافه کنید که مصرف این ویتامین‌های مفید را که از رشد مو حمایت می‌کنند، افزایش دهد؟

دکتر کمپ می گوید که "منابع غذایی فرآوری نشده و طبیعی بهترین مکان" برای جستجوی این ویتامین ها و مواد مغذی هستند.

کدخبر: 957930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟