بادمجان با حال و هوای لازانیا

به گزارش رکنا،  این غذا معمولا بدون‌ گوشت درست می شود ولی من برای نزدیک شدن به حال و هوای لازانیا با گوشت درست کردم. اگر بادمجان دوست ندارید، می شود کدوی سبز  را جایگزین کنید. 3-2 عدد بادمجان ‌را به ضخامت یک سانتی متر برش‌ می دهیم و نمک می زنیم و‌ بعد از 20 دقیقه‌، آبی که از بادمجان ها خارج شده را با‌ دستمال از روی بادمجان ها پاک‌ می کنیم و روی ورقه ها روغن زیتون‌ می زنیم و‌ در دمای 380 درجه فارنهایت برای 20 دقیقه داخل فر می گذاریم. من 350 گرم گوشت چرخ کرده کم چرب را با یک پیاز، آویشن، سیر،  نمک و فلفل تفت دادم و سس قرمزم را با 10-8 گوجه‌ متوسط (می شود از رب گوجه‌ هم استفاده کنید)، 3-2 حبه سیر، ریحان به دلخواه، یک قاشق غذاخوری پودر پیاز، نمک و فلفل (به دلخواه) و روغن زیتون پختم‌ و بعد پوره کردم و با گوشت قاطی کردم.

ترکیب پنیر: 1/5 لیوان پنیر کاتیج یا لاکتیکی، 1/5 لیوان پنیر موزارلا و1/5 لیوان پنیر پارماژان با یک قاشق چای خوری پودر آویشن

بعد از چیدن لایه های مواد بدون اینکه روی ظرف را ببندیم 20 دقیقه در دمای 380 درجه فارنهایت داخل فر می گذاریم و با توجه به نوع فر شاید زمان بیشتری لازم داشته باشد. دقیقه آخر پخت، حرارت بالای فر را روشن می کنیم تا روی لازانیا مقداری برشته شود.

کدخبر: 964540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟