فاش شدن اولین جزئیات پلی استیشن 6

به گزارش رکنا، کنسول پلی استیشن ۵ در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شد و تا این نقطه از زمان عملکرد خوبی از خود نشان داده است. با توجه به اینکه تنها نزدیک به سه سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، قاعدتا به این زودی‌ها در مورد پلی استیشن ۶ نخواهیم شنید. اما این موضوع جلوی دست به دست شدن شایعات در مورد کنسول بعدی سونی را نگرفته و گمانه‌زنی‌ها در مورد نسل دهم کنسول‌های خانگی آغاز شده است.

در نوامبر سال ۲۰۲۳ بود که یک سری از شایعات از عرضه PS۶ در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دادند. با توجه به همین شایعات برخی از طرفداران اعتقاد دارند که این کنسول زودتر از آنچه که فکرش را کنیم از راه خواهد رسید. البته که وجود چنین کنسولی به طور رسمی و مستقیم از سمت شرکت سونی تایید نشده و باید این اخبار را با چاشنی شکاکیت دنبال کنیم. اما توجه کنید که از واژه «مستقیم» استفاده کردیم.

 در رویداد استیت آف پلی که همین چند روز پیش برگزار شد، ما شاهد بازی جدید کوجیما پروداکشنر بودیم که قرار است با محوریت مخفی‌کاری ساخته شود. حال از آنجایی که این بازی قرار است چند سال بعد منتشر شود، برخی از طرفداران فکر می‌کنند که پروژه جدید کوجیما پروداکشنز با کنسول بعدی پلی استیشن از راه خواهد رسید. اگر این گمانه‌زنی‌ها راست باشند و جامعه کاربران درست فکر کنند، می‌توان نتیجه گرفت که وجود کنسول پلی استیشن ۶ به طور غیر مستقیم تایید شده است.

اما بحث فعلی ما به جزئیات لو رفته PS۶ مربوط می‌شود. آنطور که رسانه TweakTown گزارش داده، شرکت سونی با شرکت ای ام دی همکاری می‌کند تا کنسول جدید پلی استیشن در قدرتمندترین حالت ممکن ساخته شود. طبق اطلاعاتی که در این میان لو رفته، انتظار می‌رود پلی استیشن ۶ بتواند بازی‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۴k یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۸K به اجرا درآورد.

منبع اصلی این گزارش که یک کانال یوتیوبی با نام Moore’s Law Is Dead محسوب می‌شود، ادعا می‌کند دو شرکت سونی و ای ام دی ۱۰۰ درصد همکاری مستقیمی دارند تا بتوانند رویای پی اس سیکس را به واقعیت تبدیل کنند. در ادامه گزارش‌ها یک سری جزئیات در مورد کنسول پلی استیشن ۵ هم به چشم می‌خورد. این اطلاعات می‌گویند نسخه قوی‌تر PS۵ در اواخر ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ از راه می‌رسد تا توانایی کنسول خانگی سونی را بهبود بخشد.

طبق حدسیات کنسول پلی استیشن ۶ از فناوری نسل چهار (یا حتی نسل پنج) شرکت ای ام دی بهره می‌برد و سرعت پردازنده آن ۵GHz+ خواهد بود. وبسایت TweakTown در ادامه توضیح می‌دهد PS۶ برای برآورده کردن انتظارات باید VRAM کنسول را دو برابر قدرتمند کند. به عبارتی دیگر سخت‌افزار کنسول جدید باید به جای وی‌رم ۱۶ گیگابایتی GDDR۶ پلی استیشن ۵ به یک مدل قدرتمندتر ۳۲ گیگابایتی GDDR۷ ارتقا یابد.

اگر بخواهیم در مورد SSD صحبت کنیم، رسانه مذکور اعتقاد دارد پی اس سیکس از یک حافظه PCLe نسل پنج استفاده می‌کند که سرعتی برابر با ۱۴ گیگابایت بر ثانیه دارد. اگر این حدس درست باشد و سونی به سراغ این مدل برود، حافظه داخلی آن باید دو الی سه ترابایت در نظر گرفته شود. فقط توجه کنید همان‌طور که اشاره کردیم این اطلاعات رسمی نیستند و ما آن‌ها را به عنوان شایعه با شما در میان می‌گذاریم.

منبع: GamingBible

کدخبر: 971618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟