هنگام تمام شدن بنزین باید به چه نکاتی توجه کنید؟

به گزارش رکنا، هنگامی که بنزین شما رو به اتمام است به غیر از توجه به نشانگر کم بودن سوخت چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. نکات مهم هنگام تمام شدن بنزین خودرو به شرح زیر است.

خودداری از رانندگی با سرعت بالا

رانندگی با سرعت بالا شما را در معرض تصادفات قرار می دهد و هدررفت بنزین نیز بیشتر خواهد شد. همچنین می تواند بهره وری سوخت را کاهش دهد. بنابراین، هنگامی که متوجه شدید سطح بنزین پایین است، با سرعت کمتری رانندگی کنید.

خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع یا A/C

سیستم تهویه مطبوع وسیله نقلیه شما فشار زیادی به موتور وارد می کند که می تواند مسافت پیموده شده بنزین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگرچه این یک راه حل دائمی نیست، اما خاموش کردن کولر هنگام روشن شدن چراغ نشانگر سوخت می تواند به صرفه جویی در مصرف بنزین کمک کند.

سطح بنزین خودرو را زیر نظر داشته باشید

آخرین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که حداقل یک چهارم مخزن بنزین را در اتومبیل خود پر نگه دارید. با این کار فرصت کافی برای رفتن به پمپ بنزین خواهید داشت.

نتیجه گیری

همیشه قبل از رفتن به یک سفر طولانی، مطمئن شوید که بنزین کافی در باک خود دارید. فکر نکنید که با پر کردن کمتر باک بنزین می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. همیشه باید به یاد داشته باشید که باک بنزین را بر اساس استفاده خود پر کنید، در غیر این صورت ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد و آسیب بیشتری به خودرو وارد کند.

کدخبر: 992801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟