افسردگی تان را با دیدن این خانه روزنامه ای درمان کنید + عکس های جالب

ساخت خانه روزنامه ای در سال ۱۹۲۲ و زمانی که مهندسی مکانیک به نام الیس استنمن شروع به ساخت خانه ای تابستانی کرد، رقم خورد. این خانه هم مانند هر خانه ی دیگری با قاب های چوبی و سقف و کفی از تخته ساخته شد اما همین که نوبت به دیوارها رسید، استنمن فکر کرد که باید ایده ی متفاوتی برای آن به کار بگیرد. در واقع دیوارهای این خانه از لایه های روزنامه های قدیمی ساخته شده اند و به هم چسبانده شده اند.

خانه روزنامه ای
چندین لایه از این روزنامه ها آنقدر به هم چسبانده شده اند تا به ضخامت یک اینچ برسند و در آخر هم با یک لایه از الکل جلا داده شده اند. علاوه بر دیوارهای خانه، همه ی وسایل داخل خانه هم از کاغذ ساخته شده اند. استنمن ایده ی خلاقانه ای اشت، او همه ی وسایل را از قفسه های کتاب گرفته تا میز، صندلی ها و حتی دیوارها را از کاغذ صفحات روزنامه ها و مجلات قدیمی ساخت. فقط پیانوی این خانه از چوب ساخته شده است چون آن را دیگر نمی توانست از کاغذ بسازد! اما حتی روی این پیانو را هم با کاغذ پوشانده است.
خانه روزنامه ای
البته علاوه بر پیانو، اجاق گاز هم از آجر نسوز ساخته شده است و در ساخت آن از کاغذ استفاده نشده است که دلیل آن مشخص است!
هیچ کس نمی داند که ایده ی استنمن برای استفاده از روزنامه چه بوده است. بعضی ها بر این باورند که او این ماده را انتخاب کرد چون هم ارزان بود و هم در مواقعی که احساس کسالت و دپرشن می کرده، می توانسته به خانه نگاه کند و بدون هیچ زحمتی روزنامه بخواند! حتی چسبی که برای چسباندن روزنامه ها به یکدیگر، استفاده شده هم کاملا خانگی است و از آرد، آب و پوست سیب درست شده است.
یک احتمال دیگر هم این است که استنمن دوست داشته تا از مواد بازیافتی استفاده کند و نشان دهد که می توان یک خانه ی ارزان و دوستدار طبیعت و در عین حال زیبا داشت. او بعد از اینکه این خانه را ساخت تصمیم گرفت تا قسمت بیرونی دیوارها را با کفپوش بپوشاند اما از آنجاییکه خانه ی روزنامه ای توانست از اولین زمستان جان سالم به در ببرد، متوجه شد که حفاظت های اضافه کاملا غیر ضروری است و این خانه به راحتی می تواند از پس گذر فصول بربیاید.
خانه روزنامه ای

خانه روزنامه ای

این فرد خلاق توانست کار ساخت خانه را در ۲ سال تمام کند و تا سال ۱۹۳۰ هم در آن زندگی کرد. استنمن برای ساخت این خانه و وسایل آن از ۱۰۰۰۰۰ روزنامه استفاده کرد . بعد از مرگ او در سال ۱۹۴۲، این خانه به موزه تبدیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟