۴ فستیوال جالب و سرگرم کننده در دنیا +عکس های دیدنی

فستیوال هنری آگیت اگدا (AgitAgueda)، آگدا، پرتغال
یکی از نشانه های معروف این جشنواره، آویزان کردن صدها چتر رنگی از آسمان یکی از خیابان های این شهر است. بقیه ی نقاط شهر نیز مثل نیمکت های پارک، پله ها و تیر چراغ برق در این فستیوال با رنگ های شاد طراحی و تزئین می شوند که منظره ی مسحور کننده ای را در شطح شهر ایجاد می کنند.
هدف از این فستیوال ترویج پروژه های جدید موسیقیایی و هنری است که در آن هنرمندان نوظهور در کنار فعالان با سابقه ی عرصه ی هنر، فرصت ظهور و شناخته شدن را پیدا می کنند. این فستیوال در ماه جولای هر سال، به مدت ۳ هفته برگزار می شود.
فستیوال-هنری-آگیت-اگدا
فستیوال مین لابستر (Maine Lobster)، راکلند، آمریکا
یک جشنواره خوشمزه! این فستیوال که در ابتدا به عنوان جشنواره ی کوچک محلی برای علاقمند کردن افراد به غذای دریایی برگزار می شد، امروزه به یک فستیوال بزرگ و بین المللی تبدیل شده است که کیفیت بالای غذاهای دریایی این منطقه را ترویج می دهد. این جشنواره فعالیت هایی مثل تجربه ی پختن غذاهای دریایی را نیز برای شرکت کنندگان شامل می شود.
جالب است بدانید سالانه در این منطقه در حدود ۱۰ هزار کیلو خرچنگ با ۷۵۰ کیلو کره ی آب شده سرخ می شوند. در این جشنواره می توانید در فعالیت ها و مسابقات مختلفی از جمله مسابقه ی پخت خرچنگ شرکت کنید. این جشنواره در ماه آگوست هر سال به مدت ۶ روز برگزار می شود.

مین-لابستر

فستیوال کارناوال (Carnevale)، ونیز، ایتالیا
غیر از گاندولاهایی که در کانال های آبی ونیز رفت و آمد دارند ، تصاویر افرادی که با ماسک های سنتی در جشنواره بین المللی کارناوال دیده می شوند هم از نمادهای معروف این شهر افسانه ای است. این جشنواره که به عنوان فستیوالی از دوره ی رنسانس شناخته می شود، بهترین مکان برای وقت گذرانی و لذت بردن بدون درگیر کردن هویت افراد است، چرا که صورت افراد شرکت کننده با ماسک کاملا پوشانده می شود.
هر سال بیش از ۳ میلیون نفر برای شرکت در این فستیوال معروف به ونیز سفر می کنند. همه ی شرکت کنندگان ماسک نمی زنند، اما پوشیدن لباس های مبدل در این جشنواره هم راهی است برای بیشتر لذت بردن از آن. در پایان این فستیوال، از بین برندگان بهترین لباس در هر روز، بهترین لباس کل این فستیوال انتخاب خواهد شد. این فستیوال هر سال در روزهای پایانی ژانویه به مدت ۱۱ روز برگزار می شود.
کارناوال-ونیز
کاسکاموراس (Cascamorras)، بازا، اسپانیا
هر ساله صدها اسپانیایی برای یادبود دزدیده شدن تندیس معروف پیداد (Piedad)، که ۵۰۰ سال پیش رخ داده است، صورت و بدن همدیگر را با ریختن نفت به روی یکدیگر، سیاه می کنند. این جشنواره هر ساله به مدت یک روز در ماه سپتامبر برگزار می شود. گفته می شود این جشنواره نمادی از جنگ و درگیری قدیمی شهرهای بازا و گادیکس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کاسکاموراس

کدخبر: 294549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟