تغییر آقا بزرگ سریال نیمه پنهان ماه بعد 30 سال + عکس زن و دختر جذاب و بیوگرافی محمود عزیزی

محمود عزیزی (زاده ۲۴ آذر ۱۳۲۳) بازیگر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، تلویزیون و سینما ایران است. او هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. 

عزیزی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد و صلاحیتش مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. اما با کسب جایگاه ۷۷ در تهران موفق به راهیابی به مجلس نشد.

محمود عزیزی

بیوگرافی محمود عزیزی

محمود عزیزی (متولد ۲۴ آذر ۱۳۲۳، تهران) بازیگر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، تلویزیون و سینما ایران است. وی عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

تحصیلات محمود عزیزی

محمود عزیزی دکتری تئاتر از فرانسه را دارد. رساله ی دکتری او در 260 صفحه در سال 1980 درباره ی تعزیه و تئاتر اپیک برشت و بوطیقای ارسطویی به راهنمایی آندره واینشتاین بوده است.

ازدواج و همسرش

دکتر محمود عزیزی حدودا سال ۱۳۶۶ ازدواج کرده اما تمایلی به انتشار جزئیات زندگی شخصی اش ندارد و به شدت محافظه کار و کم گفتگو می باشند.

محمود عزیزی و برزو ارجمند

محمود عزیزی

فعالیت های هنری

محمود عزیزی هنرمند کشورمان در اولین تجربه بازیگری اش در سال 66 در سریال مرغ حق به کارگردانی حسین مختاری مقابل دوربین رفت و بار دیگر تجربه همکاری با این کارگردان در سینما و با فیلم همه یک ملت تکرار شد و آغازگر نقش آفرینی های او در سینما بود.

وی در فیلم های سینمایی چون لیلی با من است، دختری با کفش های کتانی، متولد ماه مهر، دوستان، چشمهایش، بازیگر، به من نگاه کن، محکومین بهشت، قلاده های طلا، معراجی ها، بادیگارد و دخترعمو پسرعمو به ایفای نقش پرداخته است.

این هنرمند پیشکسوت را اغلب مخاطبان تلویزیون با نقشش در سریال ستایش به خوبی می شناسند. سریال ستایش به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شد و محمود عزیزی در این سریال ایفاگر نقش محمود نادری پدر ستایش بود که یکی از ماندگارترین نقش های او در دنیای بازیگری محسوب میشود.

محمود عزیزی

محمود عزیزی در سریال های ماندگار دیگری چون معراجی ها، راز پنهان، سی امین روز، عبور از پاییز، پس از سالها، به دنیا بگویید بایستد، مشق عشق، سفر سبز، روزهای زندگی، تولدی دیگر و… به ایفای نقش پرداخته و از او به عنوان پدر مهربان تلویزیون یاد میشود.

کدخبر: 980975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟