مرگ مار با یک هزارپا در دهان + عکس

به گزارش رکنا،  مار تاجدار ریم راک (rim rock crowned snake) یکی از کمیاب‌ترین مارهای آمریکا است که در معرض خطر انقراض قرار دارد. اخیرا یکی از این مارها در پارک ملی فلوریدا در حالی پیدا شد که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا ی غول‌پیکر جانش را از دست داده بود.

این مار را یک بازدیدکننده در منطقۀ «کی لارگو» پیدا کرد. زمانی که جسد مار پیدا شد هنوز نیمی از بدن هزارپا از دهانش بیرون مانده بود.

مار تاجدار

این اولین بار در طول چهار سال بود که یک نمونه از این مار رویت می‌شد. به علاوه این اولین بار بود که محققان می‌توانستند ببینند که مارهای ریم راک به چه نوع غذایی علاقه دارند؛ هر چند که البته این بار لقمه برای مار بسیار گلوگیر بوده است!

مارهای تاجدار ریم راک که بومی جنوب شرق آمریکا هستند جزو مارهای غیر سمی به شمار می‌آیند و اندازۀ آن‌ها نهایتا تا 20 سانتیمتر می‌رسد.

مار تاجدار

جانوری هم که مار قصد شکارش را داشته، یک هزارپای جوان از نوع هزارپاهای غول پیکر منطقۀ «کی» با نام علمی اسکولوپندرا آلترنانس (Scolopendra alternans) بوده است. اندازۀ این هزارپاها در زمان بلوغ کامل می‌تواند تا 19 سانتیمتر هم برسد (یعنی درست به اندازۀ مار تاجدار).

مار تاجدار

مار تاجدار

کدخبر: 920300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟