باهوش ترین پرنده را ببینید + عکس

به گزارش رکنا، برخی از حیوانات فقط برای بودن، خوردن، خوابیدن و تولید مثل زندگی می کنند. در حالی که دیگران، مانند شامپانزه ها، سگ ها و پرندگان ، هوش باورنکردنی از خود نشان می دهند. هنگام تحقیق در مورد این موجودات شگفت انگیزی که در سیاره ما زندگی می کنند، متوجه می شویم که حیوانات بسیار باهوش تر و پیچیده تر از آن چیزی هستند که قبلا تصور می شد.

حیوانات قابلیت های قابل توجهی دارند، از تشخیص چهره و نام بردن اعضای خانواده تا یادگیری زبان اشاره و درک مرگ. پرندگان اغلب به عنوان برخی از باهوش ترین موجودات روی سیاره ما، به جز انسان، شناخته می شوند. آیا می دانید یکی از باهوش ترین پرندگان روی زمین چیست؟ با پرنده کیا آشنا شوید. آنها باهوش و پر از شیطنت هستند. آیا می خواهید بدانید چرا!

طوطی کیا

همه چیز درباره پرنده کیا

پرنده کیا یکی از باهوش ترین پرندگان روی زمین است. آنها دارای برخی از بزرگترین مغزها و بالاترین توانایی های شناختی در دنیای پرندگان هستند. در حالی کیاها مانند بسیاری از گونه‌های طوطی صحبت نمی‌کنند، اما به روش‌های دیگری ارتباط برقرار می‌کنند و گفته می‌شود که هوشی برابر با یک کودک چهار ساله انسان دارند. هنگامی که توانایی های آنها را در دنیای حیوانات از نزدیک مقایسه می کنیم، شگفت ده می شویم.

تحقیقات جدید ثابت می کند که keas می تواند اطلاعات را در حوزه های مختلف شناختی ادغام کند. Keas که در آزمون‌های عمومی دامنه شرکت کرد تأیید کرد که احتمال را می‌فهمد و می‌تواند اطلاعات چندین منبع را برای قضاوت ترکیب کند. این توانایی هرگز در میمون های بزرگ مشاهده نشده است. محققان بر این باورند که مطالعه این پرندگان امکان چگونگی تکامل هوش را باز می کند. در نهایت، هدف آنها ایجاد فرآیندهای فکری مصنوعی با الگوبرداری از keas است.

Keas می تواند پازل های منطقی را حل کند، به عنوان یک گروه برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کند، ابزارهایی را تهیه و استفاده کند و راه های ابتکاری برای دریافت غذا بیابد. این پرندگان در محیط های خشن در کوهستان زندگی می کنند و به سرعت حل مشکلات را به عنوان وسیله ای برای استقامت یاد می گیرند. اما رفتار تیزبینانه آنها بیش از یک ویژگی بقا است. این طوطی ها بازیگوش و کنجکاو هستند. اگر فرصتی پیدا کنید که از زیستگاه آنها دیدن کنید، ممکن است آنها را ببینید که در حال تعقیب یکدیگر هستند و مانند کودکان با اشیاء بازی می کنند.

کیاس کجا زندگی می کند؟

Keas تنها طوطی آلپ و یکی از نه گونه طوطی بومی نیوزلند است. آنها در جزیره جنوبی در مناطق جنگلی و کوهستانی زندگی می کنند، از دره های رودخانه های پست و جنگل های ساحلی گرفته تا ارتفاعات. اما در طول قرن‌ها، انسان‌ها آنها را از زیستگاه‌های پست خود بیرون انداخته و آنها را مجبور کرده‌اند تا بیشتر در کوه‌ها ساکن شوند.

غذای کیا چیست؟

آنها از حفاری برای یافتن دانه های چوب های پوسیده یا از زمین لذت می برند. کیا همچنین به میوه، دانه، شهد و برگ علاقه دارد.

آیا کیاها از کلاغ ها باهوش تر هستند؟

بر اساس مطالعات متعدد، کورویدس (کلاغان) و طوطی‌ها هوش مشابهی از خود نشان می‌دهند و هر دو پرنده مهارت های حل مسئله ای دارند که برابر با میمون های بزرگ است. با این حال، پاسخ به این سوال بسیار پیچیده تر از مقایسه ساده “چه کسی باهوش تر است” است. کلاغ ها و زاغ ها دارای ویژگی های شخصیتی و ویژگی های تشریحی متفاوت از کیا هستند. همچنین در زیستگاه های متضاد زندگی می کنند. کلاغ ها به دلیل محیط شهری خطرناکشان هنگام کشف چیزهای جدید بسیار محتاط تر هستند، در حالی که کیاها ماجراجیانه عمل می کنند. همچنین کلاغ ها به دلیل منقارشان بیشتر از ابزار استفاده می کنند

منبع: فرادید

کدخبر: 921301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟