شرایط اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک در سال 2023

گرجستان، کشوری واقع در قفقاز بوده و به دلایل مختلفی از جمله هزینه پایین زندگی، امنیت بالا، آزادی های اقتصادی و ... به یکی از کشورهای پرطرفدار در میان مهاجران خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. گرجستان کشوری اوراسیایی بوده و به عنوان پلی میان آسیا، اروپا و خاورمیانه شناخته شده است. از این رو بسیاری از افراد، مهاجرت به این کشور را راهی برای ورود به دنیای اروپایی می دانند. دولت گرجستان راه‌های متعددی را جهت اخذ اقامت این کشور در اختیار اتباع خارجی قرار داده است که یکی از رایج‌ترین آنها خرید ملک می‌باشد. در ادامه به بررسی جامع‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

برای دریافت اقامت گرجستان راههای مختلفی از جمله تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، اشتغال و ... وجود دارند که خرید ملک یکی از رایج‌ترین آنهاست. براساس قانون کشور گرجستان، اتباع خارجی می توانند با خرید ملک ( به غیر از زمین کشاورزی ) به ارزش حداقل صد هزار دلار آمریکا، اقامت این کشور را دریافت کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این نوع اقامت از نوع موقت بوده و طول دوره آن یک سال می باشد. در پایان هر دوره می‌توانید با احراز هویت هویت خود و اثبات مالکیت ملک به همان ارزش حداقل صد هزار دلار آمریکا، اقامت خود را تمدید کنید.

چرا اقامت گرجستان با خرید ملک؟

دریافت اقامت گرجستان با خرید ملک در میان بسیاری از مهاجرین رواج دارد اما شاید برخی دلیل آن را ندانند. بطور کلی هزینه ملک و املاک در گرجستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی ایران بسیار ارزان‌تر است. تنوع ملک در این کشور بسیار بالا بوده و شما می‌توانید انواع ساختمان‌ها اعم از لوکس و لاکچری تا خانه‌های سنتی و قدیمی را در شهرهای گرجستان مشاهده نمایید. شاید تصور کنید خرید یک خانه لوکس و مدرن در شهری همچون تفلیس، که پایتخت گرجستان می‌باشد، هزینه زیادی را در بر خواهد داشت اما چنین نیست. شما می توانید با مبلغی بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای اروپایی یک ملک مناسب را خریداری کرده و علاوه بر دریافت اقامت گرجستان، نوعی سرمایه گذاری خارجی را تجربه نمایید.

مراحل دریافت اقامت گرجستان با خرید ملک

چنانچه قصد دارید اقامت گرجستان را از طریق خرید ملک در این کشور بدست آورید، ابتدا نیاز است تا اطلاعات کاملی درباره شهرها و مناطق مختلف آن بدست آورید. این موضوع به شما کمک می کند تا متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین ملک را انتخاب نمایید. بطور معمول شما برای خرید ملک در کشور گرجستان، با یک شرکت ساختمانی و یا یک شخص حقیقی مواجه هستید. با انتقال وجه توافق شده به حساب فروشنده، می بایست در اداره خدمات عمومی کشور، اقدام به امضای مدارک و درخواست صدور سند ملک نمایید. با آماده شدن سند، ملک خریداری شده باید توسط ارزیاب رسمی مورد تایید دولت مورد ارزیابی قرار گیرد. برای این کار نیاز به چند تصویر از ملک، سند و ترجمه پاسپورت به زبان گرجی خواهد بود. پس از این مرحله، می توانید درخواست خود را مبنی بر دریافت اقامت گرجستان به اداره مهاجرت این کشور ارائه کنید.

مشاوره رایگان سیسنوگروپ

مهاجرت به یک کشور خارجی با قوانین و آداب و رسوم متفاوت و ناآشنا می تواند برای هر فردی ترسناک و دلهره‌آور باشد. شرکت‌های بسیاری هستند که در حوزه مهاجرت فعالیت دارند. در این راه نیز همچون هر صنف دیگری، ممکن است با افراد سودجو و کلاهبردار مواجه شوید که با ارائه اطلاعات نادرست، شما را به گمراهی خواهند کشید. از این رو توصیه می‌شود در انتخاب شرکت دقت کرده و به خوبی تحقیق کنید. شرکت مهاجرتی و اقامتی سیسنوگروپ، با بیش از 4 سال سابقه فعالیت بصورت تخصصی در کشور گرجستان، آماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی خواهد بود. تیم متخصص و کاربلد این مجموعه، با تسلط کافی بر زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی و عربی، ضمن بررسی شرایط شما، بودجه و سلیقه‌تان، می‌توانند بهترین املاک را معرفی کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع سیسنوگروپ

 

کدخبر: 853460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟