دریافت اینترنتی کارت پرواز ماهان یا چک‌این آنلاین

کارت پرواز چیست؟

کارت پرواز یا بوردینگ کارت، مجوز ورود مسافران به هواپیما است که برای عبور از گیت باید به متصدی نشان داده شود. دریافت کارت پرواز ماهان پروسه‌ای زمان‌بر بوده و باید چند ساعت قبل در فرودگاه باشید. دریافت آنلاین کارت پرواز یا چک بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در وقت است.

زمان چک-این آنلاین بلیط هواپیما خارجی و داخلی ماهان

چک-این آنلاین برای پروازهای داخلی و خارجی ماهان‌ ایر، امکان‌پذیر است. زمان و نحوه انجام چک این آنلاین، دو نکته مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید.

زمان چک این آنلاین: زمان چک-این اینترنتی پرواز، بستگی به ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید کمی متفاوت است. برای سفر با هواپیمایی ماهان ایر، شما از 24 ساعت تا 90 دقیقه قبل از پرواز، امکان چک-‌این آنلاین و دریافت کارت پرواز بلیط هواپیما ماهان به صورت اینترنتی را دارید.

بهتر است کارت پرواز ارسال شده به ایمیل خود را پیش از ورود به فرودگاه، پرینت بگیرید.

مراحل دریافت کارت پرواز آنلاین ماهان ایر

  1. مراجعه به  وبسایت ماهان ایر: وارد سایت شرکت هوایی ماهان (https://www.mahan.aero) شده و سپس بر روی دکمه "check online" در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید.
  2. درج اطلاعات: در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده، شامل نام، نام خانوادگی و شماره رزرو پرواز و... را وارد کنید.
  3. انتخاب صندلی: بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی، می‌توانید صندلی‌های خالی از ظرفیت را مشاهده کرده و یکی را انتخاب کنید. در صورت نیاز می‌توانید گزینه دریافت چمدان مسافرتی و وعده غذایی اضافی را نیز انتخاب کنید.
  4. دریافت کارت پرواز: پس از تکمیل فرایند ورود، کارت پرواز برای دانلود در دسترس خواهد بود. کارت پرواز را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و در صورت تمایل از آن پرینت بگیرید.

نکته: اگر پرواز کانکتی نیز دارید؛ در صورت باز شدن ورود آنلاین آن پرواز، می‌توانید برای چک-این آنلاین پرواز بعدی نیز اقدام کنید.

مزایای چک-این آنلاین پرواز ماهان

چک این آنلاین بلیط هواپیما مزیت‌های زیادی دارد که از اصلی‌ترین آن می‌توان به منتظر نماندن در صف‌های طولانی در فرودگاه برای چک-این حضوری اشاره کرد. در ادامه با مزیت‌های بیشتر آن آشنا خواهید شد.

گرفتن کارت پرواز ماهان

مزایای چک – این آنلاین

رزرو صندلی ماهان در پرواز خارجی و داخلی

برخلاف چک-این فرودگاهی که انتخاب صندلی به صورت تصادفی بوده و شما نمی‌توانید صندلی دلخواهتان را گزینش کنید؛ اما با گرفتن کارت پرواز ماهان به صورت اینترنتی، می‌توانید ردیف و صندلی خود در حین پرواز را انتخاب کنید. اگر پرواز شبانه دارید و مهم است که در هواپیما بخوابید؛ بهتر است با دریافت کارت پرواز ماهان، اقدام به رزرو صندلی خود کنید.

 صرفه جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین مزایای چک-این آنلاین، صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از صف‌های طولانی برای دریافت کارت پرواز است. چک-این آنلاین به شما کمک می‌کند تا در این صف‌ها معطل نشوید. اما اگر چمدان یا باری همراه خود دارید که باید به قسمت باربری تحویل دهید؛ موضوع متفاوت است. اما در غیر این صورت مستقیما به قسمت بررسی امنیتی بروید.

صرفه جویی در پول

چک-این پرواز ماهان به صورت آنلاین، کاملا رایگان انجام می‌شود. در صورتی‌ که چک-این فرودگاهی برخی از ایرلاین‌ها معمولا با مبلغی همراه است.

ایمنی بالاتر

آخرین مورد از مزایای چک این آنلاین که بسیار مهم است؛ امن بودن آن است. با این کار اگر حداقل یک روز قبل از پرواز برای چک-این اقدام کنید؛ احتمال اینکه پرواز خود را از دست بدهید صفر است. قرار گرفتن در صف‌های شلوغ و خطر انتقال ویروس در بین مسافران نیز بسیار کمتر می‌شود.

پرداخت هزینه اضافه بار به صورت اینترنتی

برخی فرودگاه‌های کشور مجهز به سیستمی هستند که در صورت دریافت آنلاین کارت پرواز، به راحتی می‌توانید چمدان خود را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید

سفارش غذای دلخواه

از مهم‌ترین مزایای گرفتن اینترنتی کارت پرواز که در برخی پروازهای خارجی ارائه می‌شود؛ سفارش غذا است. ایرلاین‌ها با این خدمات قصد تشویق مسافران برای دریافت اینترنتی کارت پرواز را دارند.

رزرو صندلی ماهان در پرواز خارجی

سفارش آنلاین غذا، از مزایای چک-این آنلاین

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم نحوه چک-این آنلاین در پروازهای داخلی و خارجی ماهان ایر را بررسی کرده و مراحل دریافت کارت پرواز آنلاین ماهان را شرح دهیم. برای خرید بلیط هواپیما چارتر از شرکت هواپیمایی ماهان و استفاده از خدمات آن، می‌توانید از سامانه‌های آنلاین و معتبر خرید بلیط مانند قاصدک24، اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد دریافت اینترنتی کارت پرواز ماهان

  1. دریافت آنلاین کارت پرواز ماهان چه مزایایی برای مسافران دارد؟ صرفه جویی در زمان و پول، انتخاب صندلی مورد نظر در هواپیما، پرداخت هزینه اضافه بار به صورت اینترنتی، سفارش غذا قبل از پرواز و ذخیره اطلاعات پرواز از طریق ارسال ایمیل
  2. دریافت کارت پرواز اینترنتی چگونه انجام می‌شود؟ کافیست به سایت ایرلاین ارائه دهنده بلیط مراجعه کرده و در قسمت پذیرش آنلاین با وارد کردن شماره بلیط، شماره پرواز یا کد ملی، مراحل چک-این آنلاین بلیط هواپیما را طی کنید.
  3. در چک-این آنلاین بلیط هواپیما، امکان رزرو اینترنتی صندلی ماهان وجود دارد؟ بله، در مراحل چک-این آنلاین می‌توانید صندلی دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

کدخبر: 911728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟