۷ نکته مهم اخذ ویزای تایلند برای ایرانیان

اخذ ویزای تایلند برای ایرانیان، فرآیندی ساده اما با جزئیات خاص خود است. در این مقاله، ۷ نکته مهم برای دریافت ویزای تایلند را به شما خواهیم گفت تا سفری بی دغدغه و خاطره انگیز را تجربه کنید. با ما همراه باشید تا با هم دروازه ورود به تایلند را بگشاییم.

مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزای تایلند

مدارکی که برای اخذ ویزای تایلند، احتیاج دارید به شرح زیر است:

·       اصل گذرنامه با هفت ماه اعتبار: اصل پاسپورت، باید دارای حداقل ۷ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی باشد.

·       ۲ قطعه عکس پرسنلی: عکس باید جدید باشد و تمام نقاط صورت را بدون تغییری نشان دهد. اندازه عکس نباید از ۶*۴ بزرگ‌تر باشد، پس‌زمینه عکس باید روشن باشد.

·       رزرو هتل (قطعی شده)

·       گواهی موجودی حساب بانکی (۵۰ میلیون تومان)

·       کپی شناسنامه صفحه اول و دوم (کپی همه مدارک باید در صفحه A4 باشد.)

·       کپی کارت ملی (پشت‌ورو)

·       رزور بلیط پرواز رفت و برگشت

·       بیمه مسافرتی

نکات مهم مربوط به هزینه ویزای توریستی تایلند

پس از آماده‌کردن مدارک به سفارت تایلند مراجعه کنید. با پرداخت ۵۵ یورو، مراحل ثبت درخواست ویزای شما به اتمام می‌رسد. اگر به هر دلیلی کشور تایلند در خواست شمارا رد کرد یا خود شما از سفر به آنجا منصرف شدید، مبلغ پرداختی تحت هیچ شرایطی به شما پس داده نخواهد شد. بهتر است جهت اطمینان، اخذ ویزای خود را به دست شرکت‌های معتبر این زمینه مانند توریک بسپارید.

نکات مهم مراحل دریافت ویزای تایلند

صدور ویزا فرایندی زمان‌بر است؛ به همین دلیل از ۱ تا ۳ ماه قبل از سفر، باید در خصوص ثبت ویزای در خواستی خود اقدام کنید. البته این زمان به نوع ویزا هم بستگی دارد. برای مثال زمان صدور ویزای توریستی ۴ تا ۷ روز کاری است. برای دریافت ویزا، می‌توانید از چندین روش اقدام کنید؛ زمان‌برترین و پرهزینه‌ترین روش، مراجعه حضوری به سفارت خانه تایلند و پر کردن فرم توسط خودتان است. می‌توانید مدارک را به یک آژانس توریستی مورد اطمینان تحویل دهید و از آنها بخواهید باقی مراحل در خواست ویزا را انجام دهند.  

برای دریافت ویزای تایلند، طبق مراحل زیر پیش بروید:

·       گرفتن فرم ویزای کشور تایلند

·       پر کردن فرم

·       از فرمی که پر شده پرینت بگیرید و آن را امضا کنید

·       مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید و به مسئول سفارتخانه یا آژانس گردشگری تحویل دهید.  

شرایط دریافت ویزای تایلند

شرایط دریافت ویزای تایلند

افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، برای دریافت ویزای تایلند نیاز به حضور قیم خود دارند، در غیر این صورت نمی‌توانند ویزای تایلند را بگیرند. تأییدیه مالی بسیار مهم است، هر فرد باید ۵۰ میلیون تومان در حسابی که به کنسولگری معرفی کرده است، داشته باشد.

مدت‌زمان رسیدگی به ویزای تایلند

مدت‌زمان رسیدگی به درخواست ویزای تایلند، به شرایط کنسولگری کشور تایلند و کارکنانش در ایران بستگی دارد. اگر مراحل تکمیل فرم و تحویل مدارک به‌درستی انجام شده باشد، بین ۴ تا ۷ روز کاری، درخواست ویزای شما بررسی می‌شود.

نکات مهم دررابطه‌با ریجکت ویزای تایلند

اگر مدارک شما کامل نباشد یا اطلاعات هویتی با مدارک تحویل داده شده در تناقض باشد، ویزای تایلند شما ریجکت می‌شود. قبل از تحویل مدارک به کنسولگری، آنها را چندین بار چک کنید تا مشکلی نداشته باشند، و در صورت نیاز به مصاحبه، کاملاً واضح و شفاف به سؤالات پاسخ دهید تا در هنگام صدور ویزا به مشکلی برنخورید. کشور تایلند در بعضی مواقع با وجود کامل‌بودن مدارک، ویزای افراد را به‌موقع صادر نمی‌کند، و افراد را به دردسر می‌اندازد.

نکات مهم برای رفتن به سفارت تایلند در ایران

کشور تایلند در ایران کنسولگری دارد. باید از قبل نوبت گرفته باشید تا سفارت خانه شمارا پذیرش کند. آدرس کنونی سفارتخانه تایلند بدین شرح است: تهران - خیابان بهارستان - کوچه استقلال - پلاک ۴

 

نتیجه‌گیری

با رعایت ۷ نکته کلیدی که در این مقاله بیان شد، شما می‌توانید به راحتی ویزای تایلند را دریافت کنید و چمدان‎های خود را برای سفری خاطره انگیز به سرزمین لبخندها ببندید. به یاد داشته باشید که مدارک و اطلاعات خود را با دقت و صحت کامل ارائه دهید تا در فرآیند اخذ ویزا با مشکلی مواجه نشوید.

 

کدخبر: 973454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟