آدرس و مشخصات کنسولگری ایران در استانبول و ترکیه

 

از آنجا که آنکارا پایتخت ترکیه است و سفارت جمهوری اسلامی ایران در این شهر واقع شده است، بسیاری از افراد که به استانبول و شهرهای اطراف آن سفر می‌کنند، برای انجام بسیاری از کارهای اداری خود به کنسولگری ایران در استانبول می‌روند. علاوه بر این کنسولگری‌های ایران در سایر شهرهای ترکیه اداراتی دولتی هستند که از جانب دولت جمهوری اسلامی ایران، در چند شهر این کشور به انجام امور اداری شهروندان ایرانی می‌پردازند. آشنایی با این مراکز اداری برای مسافران ترکیه و ایرانیانی که در این کشور زندگی می‌کنند، ضروری است.  

اطلاعات کنسولگری ایران در استانبول

با توجه به این که مسافران زیادی به شهر استانبول سفر می‌کنند و احتمالا نیاز به خدمات اداری از جانب دولت جمهوری اسلامی ایران دارند، به نظر می‌آید که کنسولگری ایران در استانبول پر رفت‌وآمدترین کنسولگری ایران در این کشور باشد. مسافران زیادی پس از پرس‌وجو برای قیمت بلیط هواپیما استانبول، این شهر را که دارای دیدنی‌های زیادی است، برای تعطیلات و کار انتخاب می‌کنند. پس نیاز است که نسبت به کنسولگری آن نیز اطلاعات داشته باشند زیرا ممکن است که برای کارهای اداری نظیر تعویض پاسپورت، دریافت مجدد پاسپورت هنگام مفقودی و... ناگزیر باشند به کنسولگری ایران در استانبول بروند.

آدرس کنسولگری ایران در استانبول: ترکیه، استانبول، خیابان آنکارا، پلاک 2، کدپستی 34410 است که با حروف لاتین اینگونه نوشته می‌شود.

Ankara Cd. No:1, 34410, CAGALOGLOU, ISTANBUL, TURKEY

شماره تلفن کنسولگری ایران در استانبول ترکیه: 00902125138230

ساعات کاری کنسولگری ایران در استانبول: از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ به غیر از روزهای تعطیل است.

پاسخ‌گویی تلفنی جهت راهنمائی امور کلی کنسولی صرفا از ساعت 14 الی 16 امکان‌پذیر است. همچنین وب سایت کنسولگری ایران در استانبول عبارت است از: istanbul.mfa.ir. در نظر داشته باشید که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول به شهرهای ازمیر، مانیسا، آیدین، بورسا، اوشاک، ادیرنه، کریک لارلی، چاناک کاله، ساکاریا، کوجا علی، بیلیجیک، بالیک اسر، یالووا، کوتاهیا، تکیرداغ و دوزجه دسترسی مناسبی دارد و بهتر است کسانی که در هر یک از این شهرها نیاز به خدمات کنسولی دارند، به کنسولگری استانبول مراجعه نمایند.

اطلاعات کنسولگری ایران در ترکیه

کنسولگری ایران در وان ترکیه

وان یک شهر مرزی با ایران است که خودش دارای کنسولگری ایران نیست و مسافران در صورت نیاز یا بروز مشکلاتی نظیر از گم کردن یا به سرقت رفتن پول یا پاسپورت باید به یکی از سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای نزدیک ترکیه مراجعه نمایند. نزدیک‌ترین کنسولگری به شهر وان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم است که مسافران در شهرهای ارزروم، وان، ادی یمان، آردحان، اغری، الازیع، ارزنجان، اغدیر، باتمان، بینگول، بیتلیس، تونجلی، حاتای، حکاری، دیاربکر، سیرت، سیواس، شانلی اورفا، شیرناک، غازی انتپ، کارس، قهرمان ماراش، کیلیس، ماردین، مالاتیا، موش، بایبورت و عثمانیه می‌توانند برای ارائه خدمات به این کنسولگری مراجعه نمایند. 

آدرس کنسولگری ایران در وان: از آنجا که شهر وان دارای کنسولگری نیست و نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین کنسولگری جهت انجام کارهای اداری، در شهر ارزروم قرار دارد، آدرس این اداره برای مسافران عزیز ذکر می‎شود. کنسولگری ایران در ارزروم در کشور ترکیه، ارزروم، محله مورات پاشا، آپارتمان عصمت پاشا سوکاک کیبار، پلاک 49، کدپستی 25080 یاکوتیه/ارزروم که به صورت لاتین به این شکل نوشته می‌شود. 

Murat Paşa Mahallesi İsmet Paşa Sokak Kibar Apartman No:49, 25080 Yakutiye/Erzurum, Turkey

در صورت نیاز به شماره تلفن کنسولگری ایران در وان ترکیه باید با شماره  00904423159983 که متعلق به کنسولگری ایران در ارزروم است، تماس گرفت. همچنین ساعات کاری کنسولگری ایران در وان یا ارزروم از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ به غیر از روزهای تعطیل است و پاسخ‌گویی تلفنی جهت راهنمائی امور کلی کنسولی صرفا از ساعت 14 الی 16 امکان‌پذیر است. همچنین وب سایت کنسولگری ایران در ارزروم عبارت است از erzurum.mfa.ir.

کنسولگری ایران در ازمیر ترکیه

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که مسافران زیادی به آن برای تعطیلات و تفریح سفر می‌کنند، شهر زیبای ساحلی و باستانی ازمیر است. ازمیر یکی از شهرهای ترکیه است که خودش دارای کنسولگری نیست و مسافران برای انجام کارهای اداری می‌توانند به کنسولگری استانبول مراجعه نمایند. بنابراین آدرس کنسولگری ایران در ازمیر همان آدرس استانبول بوده که بدین قرار است: ترکیه، استانبول، هوبایار، خیابان آنکارا، پلاک 1، کدپستی 34112 فاتح/استانبول است. این آدرس به صورت لاتین اینگونه نوشته می‌شود.

Hobyar, Ankara Cd. No:1, 34112 Fatih/İstanbul, Turkey

شماره تلفن کنسولگری ایران در ازمیر ترکیه همان شماره کنسولگری استانبول است: 00902125138230

ساعات کاری کنسولگری ایران در ازمیر: مسافران ازمیر برای مراجعه به کنسولگری می‌توانند از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ به غیر از روزهای تعطیل به کنسولگری استانبول بروند.

کنسولگری ایران در وان و ازمیر ترکیه

تاریخ تعطیلات کنسولگری ایران در شهرهای ترکیه

از آنجایی که کنسولگری‌های ایران ارگانی وابسته به جمهوری اسلامی ایران است، تاریخ تعطیلات آن با تعطیلات رسمی در کشور یکی است. از آنجایی که برخی از تعطیلات کشور بر اساس تاریخ قمری بوده و متغیر است، روزهای تعطیل در هر سال متفاوت است. بر اساس تقویم رسمی کشور در سال 1403 تعطیلات کنسولگری‌های ایران در کشور ترکیه عبارتند از: روز اول فروردین به مناسبت جشن نوروز، 12 فروردین به مناسبت روز جمهوری اسلامی، 30 اردیبهشت یا 19 می که به مناسبت عید جوانان ترکیه تعطیلات رسمی است، 25 تیر یا 15 ژوئیه          که به مناسبت روز دموکراسی در ترکیه تعطیل رسمی است،     9 شهریوریا 30 اوت که در ترکیه به مناسبت عید پیروزی تعطیل است و 29 اسفند که روز ملی شدن صنعت نفت است. علاوه بر این کنسولگری‌های ایران در ترکیه در روزهای تعطیلات مذهبی شامل شهادت حضرت علی (ع)، عید سعید فطر، شهادت امام جعفر صادق (ع)، عید سعید قربان، عید سعید غدیر خم، عاشورای حسینی (ع)، شهادت امام رضا (ع)، شهادت امام حسن عسکری (ع)، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و... تعطیل است.

خدمات کنسولگری های ایران در کشور ترکیه                                                                         

کنسولگری‌های ایران در کشور ترکیه به دو مورد بالا محدود نمی‌شوند. بنابراین پیش از هر چیز خوب است نشانی سفارت ایران در آنکارا، شماره تماس و وب سایت آن را نیز مرور کنیم. این سفارت در منطقه قاضی عثمان پاشا، خیابان تهران، پلاک 10 قرار دارد و شماره تلفن آن نیز 00903124682821 است. آدرس به صورت حروف لاتین اینگونه نوشته می‌شود:

Gaziosmanpaşa, Tahran Cd. No:10, 06700 Çankaya/Ankara, Turkey

وب سایت سفارت ایران در آنکارا عبارت است از: www.iranembassy-tr.ir. این سفارت برای مسافران و ساکنین شهرهای آنکارا، افیون، بلو، بوردور، چانکری، چروم، اسکی شهیر، اسپارتا، کاستامونو، کایسری، کرشهیر، قونیه، نوشهیر، نیده، یوزگات، زنگولداک، دنیزلی، آکسارای، کارابوک، بارتین، آدانا، آنتالیا، مرسین، مولا، کارامان و کریک کاله نزدیک است.

یک کنسولگری دیگر ایران نیز در شهر ترابزون (طرابوزان) قرار دارد که آدرس آن اسنتپه، پارک کیزیلتو، پلاک 3 است که به صورت لاتین اینگونه نوشته می‌شود:

Esentepe, Kızıltoprak Sk. No:3, 61197 Trabzon Merkez/Trabzon, Turkey

شماره تماس این کنسولگری: 00904623222190 و وب سایت آن: trabzon.mfa.gov.ir بوده و برای ساکنین و مسافران شهرهای طرابوزان، ریزه، گوموشخانه، ارتوین، گیره سون، اردو، سامسون، سینوپ، توکات و آماسیا نزدیک است.

هزینه های خدمات سفارت ایران در ترکیه

خدمات کنسولگری‌ها به طور کلی عبارتند از:

  • صدور شناسنامه نوزاد و بزرگسالان
  • ثبت ازدواج
  • ثبت طلاق
  • صدور المثنی شناسنامه
  • درخواست گواهی‌نامه عدم سوءپیشینه 

 

کدخبر: 975549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟