چگونه از توقیف خودرو در سفرهای نوروزی جلوگیری کنیم؟

ما در اینجا قرار است به شما بگوییم که چرا لازم است قبل از سفر خود، خلافی خودرویتان را صفر کنید؛ همچنین درباره افزایش جرایم رانندگی در نوروز 1403 صحبت می‌کنیم و بهترین روش استعلام و پرداخت خلافی را به شما معرفی می‌کنیم.

احتمال افزایش جریمه‌ها در عید نوروز 1403

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، اخیراً اعلام کرده است که هزینه تخلفات رانندگی در سال ۱۴۰۳ حتما باید افزایش پیدا کند. زمان دقیق این کار هنوز مشخص نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که مبلغ جرایم رانندگی از نوروز 1403 افزایش یابد.

در اینجا لازم است به دو نکته اشاره کنیم؛ اول اینکه شما باید مثل همیشه، در ایام نوروز نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید تا جریمه نشوید و دوم اینکه باید مراقب باشید که میزان خلافی شما از سقف مجاز خلافی خودرو بیشتر نشود تا مجبور نباشید که خودرو را بگذارید و با خانواده به شهرتان برگردید! در بخش بعدی درباره میزان سقف مجاز خلافی، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سقف خلافی خودرو در نوروز 1403 چقدر است؟

در حال حاضر، سقف خلافی خودرو یک میلیون تومان است. در واقع اگر مجموع جرایم رانندگی شما به یک میلیون تومان برسد، پلیس راهور می‌تواند خودروی شما را توقیف و به پارکینگ منتقل کند. راهنمایی و رانندگی نیز اعلام کرده است که در صورت داشتن خلافی بیش از یک میلیون تومان، احتمال توقیف خودرو در نوروز 1403 وجود دارد.

لازم است بدانید که برخی از جرایم مثل الصاقی و تسلیمی، اگر بعد از دو ماه پرداخت نشود، مبلغ آن‌ها دو برابر می‌شود. این اتفاق ممکن است باعث شود که میزان خلافی شما از سقف مجاز عبور کند؛ پس چه بهتر که همین حالا به فکر پرداخت کامل خلافی خودرویتان باشید.

سقف خلافی

اول خلافی‌تان را صفر کنید، بعد سفر کنید!

اگر می‌خواهید با خیال راحت در ایام نوروز سفر کنید، بهتر است که اول خلافی‌تان صفر کنید و بعد عازم سفر شوید. با این کار، اگر به‌ هر دلیلی در جاده‌های شلوغ کشور جریمه شوید، خیالتان راحت است که از سقف مجازِ خلافی رد نشده‌اید و می‌توانید از سفر در کنار خانواده لذت ببرید.

برای پرداخت و استعلام خلافی روش‌‌های متنوعی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از سامانه‌های پرداخت خلافی است که از طریق آن‌ها می‌توانید خلافی خودرو یا موتور خود را استعلام بگیرید و جریمه‌هایتان را پرداخت کنید.

پرداخت ساده و سریع خلافی

برای پرداخت ساده و سریع خلافی کافیست وارد صفحه پرداخت خلافی شوید. در ادامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در کادر مشخص‌شده، شماره پلاک خودرو یا موتور خود را وارد کرده و روی دکمه «تایید» کلیک کنید.
  • اگر می‌خواهید استعلام و نمایش جزئیات خلافی را بگیرید، باید گزینه «خلافی با جزئیات» را انتخاب کرده و روی دکمه «تایید» کلیک کنید و اگر می‌خواهید استعلام و نمایش مجموع خلافی را بگیرید، باید گزینه «خلافی تجمیعی» را انتخاب کرده و سپس روی دکمه «تایید» کلیک کنید.
  • بعد از مطالعه و تایید قوانین، باید مبلغ 5200 تومان برای استفاده از سرویس خلافی بپردازید. این مبلغ برای مشاهده نتیجه از سوی ناجی دریافت می‌شود.
  • بعد از پرداخت هزینه سرویس، نتیجه استعلام خلافی خودروی شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را پرداخت کنید.

پرداخت ساده و سریع خلافی

جمع‌بندی:‌ همین حالا خلافی‌تان را صفر کنید!

در این مقاله به شما گفتیم که عواقب پرداخت نکردن خلافی چیست و چگونه سفر نوروزی شما را تلخ می‌کند؛ همچنین به سقف مجاز خلافی خودرو در نوروز نیز اشاره کردیم. در پایان به شما توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید با خیال راحت به مقصد دلخواهتان سفر کنید، همین حالا خلافی خود را از طریق سامانه استعلام و پرداخت قبضینو پرداخت کنید.

 

کدخبر: 979915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟