7خوشمزه ای که جلوی سرطان بی سر و صدای زنان می ایستد

شایع ترین عوامل ابتلا به سرطان تخمدان از این قرارند: سیگار، سندرم تخمدان پلی کیستیک، سن، هورمون درمانی جایگزین، سابقه خانوادگی، درمان باروری، و چاقی.

خبر خوب این است که با مصرف منظم برخی گزینه های غذایی و ایجاد تغییرات سالم در زندگی روزمره می توان خطر ابتلا به این سرطان را کاهش داد:

چای سبز: نوشیدن حداقل یک فنجان چای سبز در روز، به کاهش خطر گسترش این نوع سرطان کمک می ‌نماید. مطالعات نشان داده در زنانی که مبتلا به سرطان تخمدان بوده ‌اند، مصرف چای سبز با کاهش مرگ و میر در این گروه همراه بوده است.

زغال اخته: آنتی اکسیدان های میوه های توت مانند برای جلوگیری از رشد بسیاری از سرطان ها مفید هستند. مواد شیمیایی گیاهی موجود در زغال اخته به نام آنتوسیانین، تاثیرات ضد سرطان قوی دارد. علاوه بر این، زغال اخته سرشار از ویتامین های ث و کاف فیبر و منگنز است.

اسفناج: اسفناج سرشار از لوتئین، ویامین های ث، آ و ای است که همه آنها به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده اند. مصرف اسفناج خطر ابتلا به سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ، و پرستات را کاهش می دهد.

پیاز: تحقیقات نشان داده خوردن پیاز می ‌تواند خطر ابتلا به تعداد زیادی از سرطان‌ ها را کاهش دهد که سرطان تخمدان یکی از آنهاست. پیاز یک سوپرخوراکی است! بهتر است پیاز را نجوشانید. جوشاندن پیاز می ‌تواند تا ۳۰ درصد خواص ضد سرطان آن را از بین ببرد. بهترین روش مصرف پیاز به صورت خام یا به صورت تفت داده شده با کمی روغن در تابه است. برای محافظت از خود دربرابر سرطان تخمدان لازم است در مجموع روزانه نصف فنجان پیاز را در برنامه‌ غذایی خود جا دهید.

ماهی: مجموعه ‌ای از مطالعات نشان می‌ دهد خوردن ماهی خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا ۳۰ درصد کاهش می‌ دهد. نوع ماهی واقعا مهم نیست. اسیدهای چرب امگا ۳ که در تمام ماهی ‌ها موجود است علاوه بر اینکه برای قلب مفید است و می‌ تواند از سکته‌ مغزی جلوگیری کند، در برابر سرطان‌ ها هم از شما محافظت می‌ کند. بهترین روش طبخ ماهی، بخارپز و کباب‌کردن آن است. بهتر است زمان پخت ماهی کوتاه باشد. هفته‌ای دو یا سه بار یک تکه ماهی به اندازه کف دست مصرف کنید.

کاهو چینی: برای جلوگیری از سرطان تخمدان شما باید حداقل دوبار در هفته نصف فنجان کاهو چینی را در برنامه‌ غذایی خود وارد کنید.

گوجه‌فرنگی: خوردن نصف فنجان گوجه ‌فرنگی، پنج بار یا بیشتر در هفته خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. علت آن وجود ماده ‌ای به نام لیکوپن در گوجه ‌فرنگی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟