مثلث خلاص شدن از تیرگی های دور چشم

تغذیه و تیرگی زیر چشم
مواد غذایی نمی ­تواند به طور کامل این حلقه ­ها را درمان کند و یا باعث ایجاد آنها شود. اما استفاده از برخی مواد غذایی می­ تواند این حلقه ها را بیشتر کند.
خستگی و غذاهای پرکافئین
خستگی یکی از علل گودگی سیاه زیرچشم است. خستگی پوست را رنگ پریده می ­کند که باعث می­ شود رگ­های زیر چشم به خوبی مشاهده شود. اگر شما بیش از حد کافئین می ­نوشید خستگی غدد هورمونی شما را تحریک می ­کند. در رژیم غذایی استفاده از سودا هم نباید باشد. چرا که آسپارتام موجود در سودا و نوشابه ­های گازدار باعث خستگی طولانی مدت می ­شود. سعی کنید سودا و محصولات کافئین دار مثل قهوه، چای سیاه و شکلات را به آب و چای بدون کافئین تغییر دهید.
غذاهای غنی از سدیم و پتاسیم
سدیم بیش از حد باعث حلقه ­های دور چشم می­ شود. دلیل این است که سدیم سبب احتباس آب به خصوص در اطراف چشم می­ شود.
نمک کم مصرف کنید تا پف کردگی دور چشم کاهش یابد. این برای پتاسیم هم صادق است. کم استفاده کردن از پتاسیم در از بین بردن پف کردگی کمک می­ کند. غذاهای غنی از پتاسیم مثل: سویا، کرۀ بادام زمینی ، ماست و شیر ، پرتقال، گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین سطح بالایی از پتاسیم دارند.
غذاهای حساسیت زا
حلقه­ های تیره ممکن است نشانۀ حساسیت یا یک واکنش آلرژیک به مواد غذایی خاص باشد. موادی که باعث آلرژی می­ شوند در هر فرد متفوت است. اما مهمترین­ شان عبارتند از: شکلات، نخود فرنگی، مخمر، مرکبات، خردل و شکر. علاوه بر این ۹۰% آلرژی ها در کودک از سفیدۀ تخم مرغ یا بادام ­زمینی ، سویا و گندم است. سعی کنید در هنگام آلرژی از موادی مثل کاهو، سیب، انگور، برنج و کلم بروکلی و عسل استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 308583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟