عوامل موثر در انتخاب تنقلات سالم توسط کودکان

کودکان اغلب براساس اولویت های خود میان وعده ها را انتخاب میکنند نه براساس سلامت آن. با توجه به تحقیقات جدید، بعضی از آنها ممکن است تحت تاثیر برند های غذایی و پول تو جیبی خود قرار گیرند.
سین کَش، نویسنده این مطالعه گفت: “تنها عامل مهم در اینکه چرا یک کودک یک میان وعده را انتخاب کرده این است که می خواهد آنچه را دوست دارد بخورد .”
کودکانی  که مقرری (پول تو جیبی) دریافت می کنند، هزینه های آگاهانه تری دارند، یعنی قیمت تنقلات در تصمیم گیری هایشان برای خریدن یا نخریدن تاثیر دارد. و کسانی که از برند ها آگاه بودند، مایل بودند  آن محصول را انتخاب کنند.
در این مطالعه، محققان گزینه هایی برای میان وعده به ۱۱۶ کودک 8 تا 11 ساله دادند. انتخاب ها شامل بیسکوییت های شکلاتی، تکه های سیب یا نوشمک های ماست و توت فرنگی و برند ها یا مک دونالد یا عمومی بود.
قیمت ها از ۳۰ سنت تا ۷۰ سنت متغیر بود و به هر کدام از بچه ها ۲ دلار داده شده بود تا خرج کنند. ده بار به هر کودک عکس هایی از دو انتخاب میان وعده نشان داده شد و گفته شد که یکی از آنها را انتخاب کنید یا تصمیم بگیرید چیزی را انتخاب نکنید.
محققان گفتند اغلب بچه ها بیسکویت انتخاب کردند.
کَش گفت: “تنها بچه هایی که دیدیم به قیمت توجه دارند کسانی بودند که مقرری دریافت می کردند.” “آنها باز هم بیسکویت را انتخاب کردند اما در مورد قیمت دقت بیشتری داشتند.”
او پیشنهاد داد، والدینی که می خواهند فرزند خود را به خوردن تنقلات سالم تر تشویق کنند، باید تنقلات سالم در منزل نگهداری کنند و تنقلات ناسالم را به خانه وارد نکنند.
مورنو گفت: تنقلات در خانه باید شامل گزینه هایی مانند سیب با کره بادام زمینی باشد. او پیشنهاد کرد  از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید و به جای آن شیشه ای را با آب و تکه های میوه پر کنید. وی گفت، “این کار خوردن نوشیدنی را برای کودک جالب میکند.”برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟