محافظان ریه را بشناسید/دو ماده غذایی ترمیم کننده ریه

زخم پای دیابتی :بر طبق آمارها، بین هشتصد هزار تا یک میلیون ایرانی به بیماری دیابت Diabetes مبتلا هستند؛ همچنین ده تا پانزده درصد از مبتلایان به این بیماری در طول مدت بیماری خود، دچار زخم می‌شوند.سالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از مبتلایان به دیابت، بر اثر زخم پای دیابتی یکی از اندام‌های خود را از دست می‌دهند، به همین دلیل پزشکان بر توجه به بیماری زخم پای دیابتی تاکید می‌کنند.

محافظان ریه:محققان آمریکایی دریافته اند که مصرف سیب و گوجه فرنگی به بهبود آسیب دیدگی‌های ریوی کمک زیادی می‌کند؛ ترمیم ریه‌های آسیب دیده خصوصا در افرادی که مدت‌ها سیگار مصرف کرده اند، یکی از فواید مصرف سیب و گوجه است.رژیم غذایی غنی از میوه‌ها حتی برای کسانی‌که سیگار نمی‌کشند، می‌تواند به کاهش روند طبیعی فرسودگی ریه‌ها کمک کند.

زردی :زردی یکی از مشکلات شایع در نوزادان است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ گاهی زردی بر اثر حساسیت به شیر مادر یا افزایش گلبول‌های قرمز رخ می‌دهد که زردی‌های طبیعی‌اند، این نوع از زردی‌هاخیلی شدید نیست و به درمان خاصی نیاز ندارد.

سبزیجات فصل سرد :برخی از سبزی‌ها را می‌توان، سبزیجات زمستانی بدانیم، زیرا علاوه بر اینکه در برابر هوای سرد مقاوم اند، به تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن در فصول سرد سال کمک زیادی می‌کنند.کلم بروکلی، کلم قرمز، هویج، ترب، جعفری از جمله این سبزی‌ها هستند.

زایمان پیش از موعد:محققان پژوهشگاه رویان دریافته اند که مسمومیت‌های دوران بارداری، بارداری چندقلو و استفاده از روش‌های کمک بارداری از عوامل تاثیرگذار در زایمان پیش از موعد هستند.در تعریف سازمان سلامت جهانی از زایمان پیش از موعد، تولدی که پیش از ۳۷ هفته کامل از بارداری رخ دهد، تولد پیش از موعد بوده و نوزاد نارس محسوب می‌گردد.

فقر آهن:کم خونی در افراد، دلایل متعددی دارد؛ اما می‌توان مهم‌ترین و شایع‌ترین نوع کم خونی را کم خونی ناشی از فقر آهن دانست. طب سنتی برای درمان این کم‌خونی چند راهکار گیاهی دارد. مصرف گزنه، چغندر قرمز، تره، کنجد، جو پوست کنده، مویز، شنبلیله، کلم، خرما، ریواس و اسفناج می‌تواند نیاز روزانه شما به آهن را تامین کند.

آجیل :محققان دریافته اند که مصرف بعضی از غذا‌ها به داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا کمک زیادی می‌کند. ماست، تخم مرغ، سیب زمینی، کره، توت فرنگی، آووکادو و لوبیا از جمله این مواد غذایی هستند.جالب است بدانید که آجیل هم نه تنها برای سلامت دندان‌ها مضر نیست؛ بلکه به علت داشتن فسفر از مینای دندان محافظت کرده و از ایجاد حفره‌های دندانی جلوگیری می‌کند.

بهترین صبحانه :اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید، بهتر است بدانید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی شماست.اما برای صبحانه باید چه بخوریم؟ پزشکان علوم تغذیه‌ای دریافته اند که صبحانه‌هایی که شامل میوه‌ها می‌شوند، بهترین و سالم‌ترین صبحانه هستند.میوه‌ها بیشتر مواد معدنی و ویتامین‌هایی که بدن انسان به آنها نیاز دارد، تامین می‌کند؛ همچنین میوه‌ها کاملا با دستگاه گوارش انسان، سازگار است.

سرطان مری:محققان آمریکایی با مطالعه بر روی ۱۲۲ هزار نفر و در مدت مدت ۱۰ سال؛ دریافته‌اند که وجود دو نوع باکتری در بیماری لثه می‌تواند احتمال سرطان مری را افزایش دهد. همچنین در سال‌های گذشته ثابت شده بود که بیماری‌های لثه با بیماری‌های قلبی هم مرتبط است.مسواک زدن و مراجعه مسمتر به دندان‌پزشکی از جمله مهم‌ترین راهکار‌های حفظ بهداشت دهان و دندان است که می‌تواند از بیماری لثه و بیماری‌هایی که متعاقب آن پدید می‌اید جلوگیری کند.

فولیک اسید:قرص فولیک اسید، ویتامین ۹B یا فولات یکی از قرص‌هایی است که به ماردان باردار تجویز می‌شود؛ قبل از بارداری مصرف ۴۰۰ میلی گرم در روز کافی است، که پزشکان برای زنان باردار تا ۶۰۰ میلی گرم در روز تجویز می‌کنند.اما بسیاری از مواد غذایی حاوی این ویتامین هستند؛ گندم، جگر، عدس، نخود چشم سیاه، سبوس برنج، آرد سویا، لوبیا قرمز، بادام زمینی، برگ شلغم، اسفناج، کدو حلوایی از منابع مهم اسید فولیک هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟