توصیه های طلایی برای مراقبت از کودکان

روش‌های مراقبت از کودکان را در ادامه بخوانید.

به گزارش رکنا ، این روزها نسبت به انواع امراض و میکروب‌هایی که در اطراف ما هستند نگران هستیم زیرا هیچ پدر و مادری نمی‌خواهد کودکش را مریض ببیند.

صابون‌های ضد میکروب باعث کشته شدن ویروس‌ها که باعث مریضی‌های بسیار عمده‌ای در کودکان می‌شود، نمی‌شوند. در واقع میکروب‌ها زیاد بد نیستند. بعضی از باکتری‌ها به کودک شما کمک می‌کند تا عمل هضم را بهتر انجام دهد و بعضی موارد باعث می‌شوند که در مقابل هجوم بعضی از عفونت‌های پوستی از پوست کودک شما محافظت کنند. زمانی که کودک شما دچار سرماخوردگی می‌شود این میکروب‌ها به سیستم ایمنی کودک شما کمک می‌کند تا بالغ شود.

یک متخصص کودک می‌گوید: ‌برای کودکان مفید است که چند بار در سال مریض شوند، اما تنها چند بار نه بیشتر! زیرا بدن آنها احتیاج دارد تا یاد بگیرد که چگونه عفونت را دفع کند.

سالم نگه داشتن کودکان کاری بغرنج،‌ پیچیده،‌ پرهزینه و وقت‌گیر نیست. در اینجا به شما گفته می‌شود که چگونه خطر ابتلای کودکان به بیماری‌های مختلف را کاهش دهیم.

ـ تنها اجازه دهید کودکتان را نگاه کنند، اما آنها را بغل نکنند یا نبوسند

تعداد کسانی را که قرار است در بعضی مواقع از کودک شما نگهداری کنند، کاهش دهید. مطمئن باشید هر کس که می‌خواهد او را بغل کند حتماً دست‌هایش را شسته باشد و کودک خود را از اشخاصی که حتی مریضی و یا ناراحتی بسیار کوچک و جزیی دارند، دور نگه دارید.

ـ هنگامی که می‌خواهید لاستیکی او را عوض کنید کاملاً بهداشت را رعایت کنید

هنگام تعویض لاستیکی او کاملاً مراقب باشید. زیر کودک یک پارچه تمیز پهن کنید و با پنبه و آب داغ به آرامی او را پاک و تمیز کنید. سپس حتماً دست‌هایتان را بشویید زیرا شما نیز می‌توانید باعث پراکنده شدن میکروب بشوید.

در مورد وسایل شخصی کودک

اگر پستانک کودکتان در خانه به زمین افتاد شستن آن با آب گرم کافی است. اما اگر این اتفاق در بیرون از خانه و یا مکان‌های عمومی رخ داد حتماً باید با مایع ظرفشویی و آب شسته شود.

ـ مبارزه با میکروب‌های غذایی کودکان

هیچ‌گاه مستقیماً از ظرف، کنسرو یا قوطی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها به کودکان غذا ندهید و حتماً آنها را درظرف غذای مخصوص او بریزید و هیچ‌گاه قاشقی را که خودتان استفاده کرده‌اید در دهان کودکتان قرار ندهید.

از حمام کردن زیاد خودداری کنید

حمام کردن هر روزه نوزاد باعث می‌شود تا حساسیت پوست نوزاد از بین برود. 3 روز در هفته حمام کردن برای نوزاد کافی است.

او حتماً باید با شیر مادر تغذیه شود

در حالی که ایمنی طبیعی نوزاد بعد از 6 ماه از بین می‌رود،‌اما تغذیه کودک با شیر مادر باعث می‌شود که بدن او در مقابل عفونت و بیماری‌ها مقاومت کند.

ملاقات کردن با پزشک کودکان

هیچ‌گاه از اینکه از دکتر مختصص کودکان و یا پرستار در مورد اینکه قبل از آمدن به اتاق برای معاینه کودک دستانشان را شسته‌اند سؤال کنید،‌نترسید.

سیگار نکشید

افرادی که خودشان سیگار نمی‌کشند، اما در معرض دود سیگار قرار دارند،‌باعث می‌شود که مژک‌های ریز غشا مخاطی‌شان آسیب ببینند و باعث شود تا میکروب بیشتری وارد بدنشان بشود. در کودکان نیز این امر صدق می‌کند و باعث ورود دو میلیون از انواع عفونت‌های گوش در هر سال می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مقدمی

کدخبر: 651099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟