میوه های ضد کلسترول را بشناسید

به گزارش رکنا، افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند این 2 میوه را مصرف کنند.

بالا بودن کلسترول خون، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند سلامت شما را تهدید کند. اگرچه بدن برای عملکردهای بهینه خودش به سطح معینی از کلسترول نیاز دارد ‌اما زیاده‌روی در دریافت این ماده می‌تواند به انسداد عروق خونی و درنهایت به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی منتهی شود.

با این‌حال، همه ما با کمک یک رژیم غذایی سالم می‌توانیم سطح کلسترول خون را در محدوده طبیعی حفظ کنیم. البته شاید تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مواد غذایی را در راستای کنترل کلسترول خون مصرف کنیم، برای بعضی از ما به تصمیمی واقعا دشوار و پردردسر تبدیل شود. امروزه ثابت شده است که انواع مختلفی از مواد غذایی می‌توانند به کنترل کلسترول خون کمک کنند و یافته‌های علمی هم نشان می‌دهند که سیب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین میوه‌ها حاوی ماده‌ای است که کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

سیب؛ بهترین میوه برای کاهش کلسترول خون

براساس مطالعات دانشگاه هاروارد، مواد غذایی مختلف از راه‌های گوناگون و منحصربه‌فرد خودشان می‌توانند به کاهش کلسترول خون کمک کنند. به‌عنوان مثال، جوی دوسر این کار مهم را به‌واسطه فیبرهای زیادش انجام می‌دهد، ‌درحالی که ماهی‌های چرب با کمک امگا-3 درونشان به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنند. بنابراین چه چیز خاصی در مورد سیب وجود دارد که آن را به بهترین میوه برای کاهش کلسترول خون تبدیل می‌کند؟ واقعیت این است که سیب‌ها یکی از میوه‌های سرشار از فیبر هستند و فیبر خاصی به‌نام پکتین درون آنها وجود دارد که در گروه فیبرهای محلول قرار می‌گیرد.

فیبرهای محلول می‌توانند کلسترول بد خون (LDL) را کاهش دهند اما این کار را از چه طریقی انجام می‌دهند؟ ویژگی خاص فیبرهای محلول مانند پکتین این است که میزان جذب کلسترول در جریان خون را کاهش می‌دهند و از این طریق به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنند.

مطالعه دیگری که در European Journal of Nutrition منتشر شده هم نشان می‌دهد که پکتین نه‌تنها به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند بلکه پکتین موجود در سیب‌ها یکی از بهترین ترکیبات ضدکلسترول است که در میان تمامی میوه‌ها یافت می‌شود.

آووکادو: جایگاه دوم در کاهش کلسترول خون

میوه دیگری که می‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند، آووکادو است که شاید از نظر بعضی‌ها به‌عنوان میوه شناخته ‌شده نباشد. اما واقعیت این است که آووکادو به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای دریافت چربی‌های سالم معرفی می‌شود. استفاده از بهترین منابع چربی‌های سالم مانند آووکادو به‌جای انواع چربی‌های ناسالم و مضر می‌تواند نقش مثبت و موثری در کاهش کلسترول خون داشته باشد.

کدخبر: 767905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟