علت و درمان سندرم بینایی رایانه + اینفوگرافی

به گزارش رکنا، برای اطمینان از استفاده راحت و کارآمد از رایانه ، همچنین برای معاینه دقیق سلامت چشم به اپتومتریست مراجعه کنید. اینفوگرافی زیر به همین منظور تهیه شده است.

سندروم بینایی رایانه

برای کمک به محاسبات اپتومتریست خود باید بدانید:

    چند ساعت در روز از رایانه استفاده می کنید

    فاصله چشم شما از صفحه رایانه چقدر است

    اگر با چندین  رایانه کار می کنید، تنظیم محل قرارگیری رایانه و نوع کار اصلی که با آن انجام می دهید

    نوع و محل نورپردازی مکانی که رایانه شما در آن قرار گرفته است

دانستن این موارد به شما کمک می کند تا در صورتی که از سندرم بینایی رایانه رنج می برید یا ناراحتی چشمی شما ناشی از یک مشکل جدی بینایی یا سلامتی است، اپتومتریست شما آن را دریابد.

برای کمک به کاهش خستگی چشم به دنبال استفاده از وسائل دیجیتال، نکات زیر را در نظر بگیرید:

    صفحه خود را به اندازه یک بازو از چشمان خود و ۲۰ درجه زیر سطح چشم قرار دهید.

    تناژهای رنگ و کنتراست را متناسب با چشمان خود تنظیم کنید و روشنایی صفحه را با محیط اطراف خود مطابقت دهید.

    در صورت امکان با کم کردن نور چراغ های اتاق، روشنایی زیاد از حد را بر روی صفحه نمایش خود به حداقل برسانید و از یک پوشش محافظ صفحه دیجیتال استفاده کنید. همچنین موقعیت صفحه را به گونه ای در نظر بگیرید که عمود بر پنجره ها و سایر منابع نور روشن قرار گیرد. اگر در یافتن منبع تابش مشکلی دارید، مانیتور خود را خاموش کنید تا صفحه تاریکی پیدا شود و مانیتور خود را کج / بچرخانید تا بازتاب از بین برود.

    اثر انگشت و گرد و غبار را صفحه نمایش پاک کنید، زیرا هر دو می توانند وضوح دید را کاهش دهند.

    اگربه طور متناوب باید به صفحه نمایش و صفحه کاغذی نگاه کنید ، یک کلیپ بورد تهیه کنید که در کنار مانیتور شما قرار گیرد تا این دو در یک فاصله کاری باشند.

    برخی از اپتومتریست ها استفاده از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را توصیه می کنند. هر ۲۰ دقیقه ۲۰ ثانیه استراحت کنید و چشمهای خود را معطوف به چیزی بکنید که حداقل ۲۰ فوت ( حدودا ۶ متر) با چشمان شما فاصله دارد. این کار برای استراحت چشم شما مورد نیاز است.

یادتان باشد که پلک بزنید!

آیا می دانید ما به طور متوسط ​​در هر دقیقه ۱۲ بار پلک می زنیم، اما هنگام کار با کامپیوتر، فقط ۵ بار در دقیقه پلک می زنیم.

 این امر می تواند باعث خشکی چشم شود. با استفاده از اشک مصنوعی (قطره و یا ژل چشمی) و یادآوری پلک زدن، می توان این مشکل را برطرف کرد. برای اینکه بدانید کدام یک از اشک های مصنوعی برای شما مناسب است، با اپتومتریست خود مشورت کنید.

برای محافظت از چشمان خود در برابر منبع نورهای روشن و یا چشمک زن، مانند نورهای فلورسنت، می توانید زمان ساخت عینک،  پوشش های ضدانعکاسی که بر روی لنز شیشه قرار می گیرد سفارش دهید.

لنز هایی سفارش دهید که هنگام مشاهده صفحه رایانه به گونه ای طراحی شده باشند که موجب کاهش تمرکز بر روی صفحه نمایش می شوند. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان لنز، دارای لنزهای طبی هستند که برای اصلاح دید کاربرد دارند و میزان تلاشی را که چشم برای تمرکز کردن باید اعمال کند را کاهش می دهند.

این لنزها برای فاصله چشم تا صفحه کامپیوتر بهینه شده اند و می توانند میدان دید را به حداکثر برسانند، این امر از این منظر که بسیاری از افراد اکنون مانیتورهایی با صفحات بزرگ و یا حتی چندین مانیتور دارند، مهم می باشد.

در حالی که علائمی مانند سردرد، خستگی ، تاری دید، تحریک چشم ، دوبینی، اشکریزی بیش از حد یا خشکی، درد چشم یا پلک زدن بیش از حد، از اثرات معمول سندرم بینایی رایانه می باشد، هر زمان که این علائم را تجربه کردید، برای معاینه کامل چشم باید به اپتومتریست مراجعه نمایید.

کدخبر: 823241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟