عاشقان هله هوله با خیال راحت چه بخورند؟

به گزارش رکنا، برای داشتن بدنی قوی و سالم بهتر است خوراکی های روزانه ای برای خود تعیین کنید. این خوراکی ها می تواند هله هوله های مقوی هر روز مقداری از آن هارا بخورید، پس از مدتی تاثیر مثبت آنرا در زندگیتان خواهید دید. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم.

حتما برای شما هم پیش آمده که دوست دارید در زمان دیدن مسابقات ورزشی، فیلم دیدن یا حتی حین رانندگی هله هوله بخورید. هله هوله های مقوی که هم خوشمزه باشد و هم چاق کنندگی نداشته باشد.  بالطبع میدانیم که هله هوله هایی مثل چیپس، پفک ، کیک و بیسکویت های صنعتی و مواردی از این دست اگرچه خوشمزه اما همه مضر هستند.

نمک زیاد این هله‌هوله ها آسیب به کلیه‌ها، فشار بالا و تغییر ذائقه را به همراه دارد علاوه بر هزاران عارضه دیگری که می تواند منجر شود. خوب می دانید که حذف کردن هله‌هوله از رژیم غذایی کودکان و نوجوانان نه تنها تاثیری ندارد بلکه کشش آن ها را به سمت این خوراکی ها افزایش می دهد. از همین رو در این مطلب تلاش کردیم هله هوله های مقوی و خوشمزه را به شما معرفی کنیم.

هله هوله های مقوی

بادام هندی

موز

کیوی

خیار

بادام

فلفل دلمه

آیا می دانید بادام هندی چه کاری انجام می‌دهد؟

بادام هندی یکی از خوراکی هایی است که می توان روزانه از آن استفاده کرد. این خوراکی حاوی اسید آناکاردیک است که باعث از بین بردن باکتری ها می شود. همچنین از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. برای از بین بردن آکنه های پوستی و جذام بسیار مفید است.

موز

اگر ورزشکار هستید و انرژی زیادی نیاز دارید پیشنهاد می کنیم روزانه 2 عدد موز بخورید.خوردن روزانه 2 عدد موز انرژی کافی برای یک تمرین 90 دقیقه ای را فراهم می کند. همچنین آنتی اکسیدان ها و پتاسیم داخل موز از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. حتما جز خوراکی های روزانه تان قرار دهید.

کیوی

اگر خواب راحت براتان آرزو شده و نمی توانید بخوابید حتما قبل خواب کیوی بخورید. خوردن روزانه 2 عدد کیوی 1 ساعت قبل از خواب کیفیت و زمان خواب را بهتر می کند. کیوی سرشار از سروتونین (هورمون شادی) است، به همین دلیل به خواب سریع کمک می کند.

خیار

حتما شنیده اید که خیار بسیار برای پوست خوب است ولی خواص دیگری هم دارد. اگر از بوی بد دهانتان خسته شده اید خیار به شما کمک بزرگی خواهد کرد. نگه داشتن برش های خیار در سغ دهانتان توسط زبان به مدت 90 دقیقه بوی بد دهان را از بین برده و باکتری های داخل دهان را نابود می کند.

بادام

خوردن حداقل 4 عدد بادام در طول روز بسیار مفید است و کلی خواص برای بدن دارد. 4 عدد بادام در طول روز می تواند کمک زیادی به کاهش کلسترول بدن، تقویت ریشه موها، جلوگیری از بیماری قلبی، جلوگیری از چین و چروک پوست و کاهش وزن کند. همچنین باعث فعالیت مغز می شود.

چیپس میوه ای

میوه خشک از هله هوله های مقوی و بسیار خوشمزه است که برای مصرف روزانه می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. هاین خوشمزه های مقوی را می توانید از تمام خشکبارفروشی ها و فروشگاه ها به راحتی تهیه کنید. اگر هم بخواهید ازین هله هوله های مقوی ارزان تر تهیه کنید کافی است برش هایی نازک از هلو، زردآلو، موز، کیوی و سیب و نارنگی را جلوی آفتاب یا روی شوفاژ خشک کنید. اگر که دستگاه میوه خشک‌ کن هم دارید که چه بهتر!

گندمک

یکی از هله هوله های خوشمزه دیگر همین گندمک است که در دو طعم شور یا شیرین می توانید استفاده کنید. برای تهیه آن در منزل کافی است مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید.

شاهدانه

دانه شاهدانه، از مغذی‌ترین و قابل هضم‌ترین خوراکی های سرشار از پروتئین،‌ اسیدهای آمینه ضروری و اسیدچرب‌های ضروری است. خوردن شاهدانه تاثیر ضدافسردگی دارد و همچنین در افزایش سیستم ایمنی بدنتان کمک بسزایی می‌کند. علاوه براینکه برای پوست و مو هم فواید زیادی دارد.

نخودچی

نخودچی همان نخودی است که بو داده شده است. این دانه سرشار از پروتئین و فیبر است و علاوه بر این که گشنگی دانش‌آموزان را در ساعت مدرسه تامین می‌کند، از یبوست نیز پیش‌گیری می‌کند. این دانه حاوی منگنز، فولات، فسفر، ویتامین‌‌های گروه B و A و کلسیم است. مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در نخودچی وجود دارند عبارتند از:

    دارای انواع ویتامین‌های B2، B3، B6،B9 و E

    کاهش کلسترون خون کمک بسزایی می‌کند.

    کاهش وزن و جلوگیری از دیابت

    آهن

    سلنیوم

    پتاسیم

    دارای کلسیم و تقویت استخوان

    فسفر

    منیزیم

    سدیم

شما برای اینکه هم هزینه زیادی روی دست خودتان نگذارید و هم برای تنوع بیشتر می توانید هر کدام از این خوراکی ها را در مقدار کمی در طول روز استفاده کنید.

مبینا کریمی

کدخبر: 855288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟