نان جو و دیابت

به گزارش رکنا، مریم شیرمستی کارشناس تغذیه با اشاره به وجود انواع مختلفی از نان ازجمله نان سنگک، لواش، بربری، ساجی، رژیمی و... گفت: اگرچه رکن اساسی همه نان‌ها آرد گندم است اما برخی از انواع نان ها سبوس و درنتیجه میزان ویتامین های گروه B بیشتری دارند.

وی معتقد است، نان جو می‌تواند در کاهش کلسترول، تری گلیسرید و اسیداوریک خون مفید باشد.

این کارشناس تغذیه مصرف نان جو را برای افراد مبتلا به دیابت ممنوع خواند و اعلام کرد: قند موجود در نان جو قند "مالت" است که سریع به گلوکز تبدیل می شود.

خواص نان جو

جو یکی از غلات بسیار مفید است که ارزش غذایی بالایی دارد و خود به عنوان یک غذای کامل می تواند به شمار رود. جو از گیاهی با ساقه های بلند به جود می آید و هنوز هم یکی از غذاهای عمده انسان را تشکیل می دهد. در کشورهای مختلف نیز جزو پرمصرف ترین مواد غذایی است که به اشکال مختلف و در طعم های گوناگون عرضه می شود.

در سال های اخیر تحقیقات علمی نشان داده است که نان جو از نظر بهداشتی و سلامتی از ارزش ویژه ای برخوردار است و از این جهت این نان مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

سبوس موجود در نان جو دوبرابر نان گندم است و در هر 100 گرم نان جو حدود 4 گرم فیبر وجود دارد و از این جهت نان جو برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مفید است زیرا هر فرد دیابتی روزانه به 20 تا 30 گرم فیبر نیاز دارد که بدین ترتیب بخش زیادی از آن را می توان با نان جو و بقیه را با خوردن حبوبات و سبزی ها جبران کرد.

کدخبر: 872524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟