زمان خوردن وعده های مختلف غذایی

به گزارش رکنا، رعایت برخی نکات در خوردن غذا رابطه مستقیم با سلامتی بدن دارد باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و مشکلات جسمی آنها را رعایت کرد.

صبحانه:

ساعت 7:00 زمان مناسب برای خوردن صبحانه است ما همچنین می توانیم صبحانه را تا ساعت 8:00 شروع کنیم و نهایتا تا 9 به اتمام برسانیم.

میان وعده بین 10 و 11:

وقتی صبحانه می خوریم اغلب سر کار می رویم و یا مسئولیتی داریم سپس ساعت 10 یا 11 توصیه می شود چیزی بخورید این زمان عالی برای خوردن مقداری میوه، غلات و یا ماست ،آجیل است. خوردن چیزی سبک در این زمان از صبح به رفع گرسنگی تا زمان ناهار کمک خواهد کرد علاوه بر این انرژی بیشتری نیز به ما می دهد.

ناهار از ساعت 12تا 14:

این وعده باید شامل برخی سبزیجات، پروتئین، چربی های سالم، سبزیجات و کربوهیدرات ها باشد.

میان وعده:

خوردن میان وعده برای کودکان نیست درست مثل این که باید نهار بخورید، بزرگسالان نیز باید میان وعده بخورند به این ترتیب، بهتر می توانید تا شام صبر کنید و از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید.زمان مناسب برای خوردن میان وعده بین 4:00 تا 5:00 بعد از ظهر است، می توانید این زمان را تا ساعت 6 بعد از ظهر تمدید کنید مهم است بدانید همه این ساعات انعطاف پذیر هستند.

شام نباید دیرتر از ساعت 9:00 خورده شود:زمان مناسب برای خوردن شام از ساعت 7 یا 8 غروب تا ساعت 9 شب است توصیه نمی شود دیرتر شام بخورید چون مجبور می شوید دیرتر بخوابید.

نکته: به یاد داشته باشید حداقل 2 ساعت باید بین شام و خواب فاصله داشته باشد.

کدخبر: 892683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟