مصرف این خوراکی ها با معده خالی ممنوع

به گزارش رکنا، خوردن برخی خوراکی ها با معده خالی بسیار برای شما ضرر دارد. در ادامه به بررسی این خوراکی ها و علت ضرر برای معده می پردازیم.

خوردن گوجه فرنگی با معده خالی: زخم معده

خوابیدن با معده خالی: اختلال خواب

خوردن شیرینی جات با معده خالی: آسیب به کبد

خوردن قهوه با معده خالی: سوزش معده

خوردن آب مرکبات با معده خالی: آسیب به معده

خوردن مسکن با معده خالی: خونریزی گوارشی

جویدن آدامس با معده خالی: ورم معده

نکات مهم در خوردن

انجام برخی کارها و خوردن برخی مواد غذایی با معده خالی ممکن است مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد. مصرف ناشتای برخی از مواد غذایی سرشار از اسید به دیواره روده آسیب می رساند و به عفونت معده منجر می شود. اگر رژیم میوه دارید و باید روزی سه بار میوه مصرف کنید بهتر است اول یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

از خوردن این مواد غذایی با معده خالی پرهیز کنید

پرتقال

پرتقال حاوی مقدار زیادی اسید زالزالک، اسید آلی، اسید سیتریک و اسید تارتاریک است. مصرف این میوه با شکم خالی، اسیده معده را به مقدار بسیار زیادی افزایش داده و روی غشای مخاطی معده اثر نامطلوبی گذاشته و منجر به نارحتی های گوارشی و استفراغ می شود.

ماست

خوردن ماست با معده خالی از سلامت بدن می کاهد. بهترین کار مصرف آن، دو ساعت پس از شام یا قبل از خواب است. این روش نه تنها باعث طراوت بدن و بهبود هضم غذا شده، بلکه می تواند یبوست را نیز برطرف سازد.

شکر و آبنبات

شکر نوعی خوراکی است که قابل هضم و جذب است. اگر شما با شکم خالی، مقدار بسیار زیادی شکر بخورید، بدن نمی تواند در مدت زمان کمی، به اندازه کافی انسولین تولید کند و قند خون را به حد نرمال برساند. به همین دلیل مقدار قند خون را به طور ناگهانی افزایش می یابد و این موضوع مشکلات سلامتی گوناگونی ازجمله بیماری های چشمی موجب می شود.

آب سرد

آب سرد با شکم خالی برای افرادی که بیماری معده یا مشکل در سیستم قلبی عروقی دارند توصیه نمی شود. آب گرم بالاتر از ۶۵ درجه، اگر به طور منظم نوشیده شود به غشای مخاطی مری آسیب می رساند. سوختگی های مکرر باعث ظهور سلول های غیرطبیعی می شود که در نهایت می توانند بدخیم و منجر به سرطان شوند.

گلابی

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما فیبر خام موجود در گلابی می تواند باعث آسیب به مخاط ظریف موجود در معده شود و وضعیت معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند.

قهوه

نوشیدن قهوه با شکم خالی سبب افزایش اسیدیته معده، سوزش سر دل، سوء هاضمه می شود. همچنین نوشیدن چای با معده خالی نیز سبب کاهش ترشح اسید و صفرا می شود. صفرا و اسید معده به گوارش کلی مواد غذایی کمک می کنند و برای پردازش کلسترول اضافی ضروری هستند.

گوجه فرنگی

از آنجایی که گوجه فرنگی یک گیاه اسیدی است مواد درون آن با اسید معده واکنش شیمیایی داده و ژل غیر قابل حلی تشکیل خواهد داد که به راحتی منجربه تولید سنگ معده و زخم معده می شود.

خیار و سبزیجات

خیار و سبزیجات برگی حاوی آمینو اسید هستند و جالب است بدانید که مصرف این مواد با شکم خالی می تواند باعث سوزش سر دل، نفخ و درد‌های شکمی شود.

میوه ها و توت ها

میوه‌ها و توت های ترش حاوی اسید هستند که خوردن آنها با شکم خالی مضر است. اگر میوه‌های ترش با شکم خالی مصرف شود، می تواند باعث سوزش معده شود.

کدخبر: 907347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟