روی زمین نخوابید!

به گزارش رکنا، دانشمندان معتقدند برای خوابیدن حداقل باید 30 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشیم. این توصیه به دلیل تاثیر نیروی گرانش زمین بر بدن و عوارض آن است. گرانش زمین می تواند باعث پیری زودرس، چین و چروک و افتادگی اندام ها شود. خوابیدن روی زمین باعث کمردرد، ضعف عضلانی، سرگیجه و سردرد می شود.

عوارض خوابیدن روی زمین

خوابیدن روی زمین سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود چرا که سطح مناسبی وجود نداشته و بدن در طول خواب در حالت مناسبی قرار نمی‌‌گیرد. از جمله مهم‌ترین مسائل و عوارض خوابیدن روی زمین به شرح زیر است:

ضعف عضلانی و کمردرد

مهم‌ترین مسئله ضعف عضلانی و کمردرد است. از آن جایی که بدن در روی سطح سفت و محکمی قرار می‌گیرد و این سطح هیچ گونه انعطافی ندارد، بنابراین سبب ضعف عضلانی و در نتیجه کمردرد می‌شود. ستون فقرات باید روی سطحی باشد که انحنای بدن را پوشش داده و اجازه ندهد فشار بیش از حد وارد شود. با خوابیدن روی زمین این فشار روی بدن دو چندان شده و در نتیجه به مرور زمان کمردرد را تجربه می‌کنید.

سرگیجه و سردرد

از آن جایی که در طول خواب فشار زیادی به بدن وارد می‌شود، در نتیجه این ارتعاش از ستون فقرات به گردن و در نتیجه به سر منتقل می‌شود. بنابراین معمولا زمانی که روی سطح زمین می‌خوابید، صبح روز بعد با سردرد یا گردن درد از خواب بیدار می‌شوید. این مسئله می‌تواند مربوط به سرمای زمین نیز باشد. چرا که در طول خواب بهتر است عضلات روی سطح نسبتا گرم باشند.

خشک شدن بدن و منقبض شدن عضلات

در طول خواب فشار زیادی به عضلات وارد می‌شود. از آن جایی که سطح زیریت شما دمای مناسب ندارد، بنابراین عضلات در حالت منقبض قرار گرفته و صبح روز بعد با خشک شدن بدن و بدن درد مواجه می‌شوید. این مسئله خوب نیست و سبب بدن درد در طولانی مدت می‌شود.

به طور کلی هر چه بیشتر از سطح زمین فاصله داشته باشید نیروی گرانش کمتر روی بدن و عضلات شما تاثیر می‌گذارد. از این رو بهتر است سطح بلندتری را برای خواب انتخاب کنید. عوارض خوابیدن روی زمین زیاد است. بنابراین بهتر است از این گزینه برای خواب استفاده نکنید و ترجیحا از تشک‌های ضخیم یا تخت بهره‌مند شوید.

کدخبر: 912529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟