لیموترش موثرتر از شیمی درمانی + اینفوگرافی

به گزارش رکنا، لیمو 10 هزار بار قوی تر از داروهای شیمی درمانی در کشتن سلول های سرطانی موثر است. عصاره لیمو در تخریب سلول های بدخیم در 12 نوع سرطان ازجمله روده بزرگ، پستان، پروستات، ریه و لوزالمعده و ... تاثیر دارد. لیمو همچنین داروی ضد میکروبی دربرابر عفونت های باکتریایی، قارچ، انگل های داخلی و کرم هاست و این عضو مرکبات تنظیم کننده فشار خون بالاست، ضد افسردگی و استرس و اختلالات عصبی است. بنابراین لیمو بخورید.

لیمو ترش چیست؟

لیمو ترش که نام آن به انگلیسی Lemon یا Lime و نام علمی آن C.limon است، نوعی از مرکبات است که در اصل نسل هجدهم ترکیبی از لیمو و نارنج است. این میوه دارای پوست سبزرنگی است و اندازه‌ی کوچکتر و شکل گردتری نسبت به لیمو دارد. طعم این میوه ترش و معطر است و برخی افراد از آن در تهیه غذاها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند.

ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش جهان هستند. لیمو ترش از جمله مرکباتی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی، پوست، کاهش وزن و سلامت قلب دارد.

خواص لیموترش

 لیموترش حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان معرفی می‌شود. این آنتی‌اکسیدان موجب محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو می‌شود و به نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها کمک می‌کند.

کدخبر: 916116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟