موارد استفاده از مغز گردو / روغن گردو چه کاربردی دارد؟

به گزارش رکنا، با روش‌های استفاده از گردو در ادامه آشنا شوید.

    خشک یا بو داده:

گردو معمولاً به عنوان میان وعده به تنهایی یا مخلوط با سایر آجیل‌ها و میوه‌های خشک مصرف می‌شود. با این حال، آجیل‌های بسته بندی شده اغلب سرشار از سدیم هستند و جایگزین‌های بدون نمک بسیار سالم‌تر در نظر گرفته می‌شوند.

    بخور و جوشانده:

برگ و میوه درخت گردو قابل دم کردن است. این دم کرده گرم مخصوصاً برای محافظت از قلب مفید است.

    داروهای گیاهی و مکمل‌ها:

معمولا از خیساندن برگ‌ها و مغزهای گردو داروی گیاهی تهیه می‌شود. چند قطره از این داروها به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

    عصاره مایع:

عصاره گردو یک داروی قوی است که می‌تواند به صورت خارجی برای کاهش احتمال عفونت استفاده شود یا به صورت خوراکی برای ارتقای سلامت قلب و عروق مصرف شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان طعم دهنده طبیعی برای غذاهای آشپزی استفاده کرد.

    روغن:

روغن گردو که اغلب در ماساژ درمانی استفاده می‌شود، دارای خواص ضد میکروبی قوی است و در صورت استفاده خارجی می‌تواند برای مبارزه با عفونت‌ها استفاده شود.

    کپسول: یک راه عالی برای به دست آوردن خواص کاهش دهنده کلسترول، مصرف کپسول‎های گردو است که در دوزهای مناسب و ثابت عرضه می‌شوند.

موارد مصرف روغن گردو:

آیا پوست شما به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و آلودگی خشک و کدر شده است؟ سعی کنید مقداری روغن گردو را روی پوست و موهای خود ماساژ دهید و تفاوت را ببینید.

این روزها، قرار گرفتن مداوم در معرض مواد مضر و شرایط سخت آب و هوایی می‌تواند پوست و موی ما را خراب کند. همانطور که خوردن گردو سموم را از بدن ما دفع می‌کند، روغن گردو نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد.

جدا از ریختن کمی روغن گردو روی انواع سالاد و سبزیجات سرخ شده، می‌توان از این روغن گران‌بها به صورت موضعی روی پوست و مو نیز استفاده کرد تا اثرات شگفت انگیزی را نشان دهد. خواص آنتی اکسیدانی روغن اثرات استرس اکسیداتیو بر بدن ما را معکوس می‌کند و از پیری زودرس پوست و مو جلوگیری می‌کند.

خواص روغن گردو را می‌توان به عنوان روغن ماساژ صورت و بدن در ترکیب با سایر روغن‌های معطر استفاده کرد. ویتامین E موجود در روغن گردو باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود. همچنین روغن گردو از التهاب جلوگیری می‌کند و خاصیت ضد قارچی دارد. بنابراین، یکی از فواید روغن گردو برای پوست، درمان عفونت‌های قارچی پوست است.

کدخبر: 917611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟