خواص سپستان / از دمنوش گرفته تا پوست و برگ و دانه گیاه سپستان

به گزارش رکنا، نام های دیگر گیاه سپستان سبستان، سگ پستان، سجبستان و لیم است. جوشانده این گیاه برای قطع اسهال موثر است. از خواص دمنوش عناب و سپستان برای رفع بیماری هایی مانند مشکلات ریوی، فشار خون و ... غافل نشوید. سپستان داروی امراض کلیوی است. از عصاره پوست این درخت برای تسکین قولنج روده ها استفاده می شود.

جوشانده پوست درخت سپستان برای رفع سوء هاضمه و کاهش تب موثر است. برگ های پودر شده آن به صورت موضعی برای تسکین سردرد و التیام جراحت ها به کار برده می شود. پودر دانه این گیاه به صورت موضعی برای بیماری های قارچی پوست استفاده می شود. توجه داشته باشید که میوه درخت سپستو خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. ویتامین و املاح موجود در این میوه برای رشد مو بسیار مفید است.

از دیگر خواص سپستان آن است که باعث کاهش فشار خون شده و از موسیلاژ آن در صنایع قرص سازی استفاده می شود. جوشانده این گیاه گرفتگی صدا را برطرف می کند. مصرف میوه گیاه سپستان به بیماران ریوی و طحال تجویز می شود.

شیوه استفاده از سپستان

از میوه کال و نارس آن برای آماده کردن ترشی استفاده می شود و میوه رسیده آن به صورت دم کرده مصرف می شود. برای آماده کردن دم کرده سپستان از 5 تا 30 عدد میوه که بستگی به نیاز دارویی دارد می توان استفاده کرد.

کدخبر: 917994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟