ارزان ترین دشمن سرطان

به گزارش رکنا، کلم قرمز یکی از قوی ترین سبزیجات از نظر میزان آنتی اکسیدان برای تار و مار کردن رادیکال های آزاد در بدن است که منجر به سرطان می شود. خوشبختانه در ایران هم زیاد یافت می شود. شاید ندانید اما کلم قرمز را می توانید داخل پخت و پز و غذاهایتان استفاده کنید مثل پلو با کلم قرمز و البته داخل ماست که رنگ فوق العاده ای را به آن می دهد. قبل از استفاده در ماست کلم را کمی بخارپز کنید با تفت بدهید. حتی داخل املت و کوکو هم می توانید استفاده کنید. خلاصه کلم قرمز را خیلی جدی بگیرید. ترشی اش هم که از قدیم خیلی طرفدار داشته در ایران. اگر به صورت خام و سالاد مصرف شود که عالی است. یکی از بهترین ترکیبات کلم قرمز و انار است که هم سالادش خوشمزه است و هم ترشی اش.

نقش کلم در کاهش تومورهای سرطانی

سبزی های عضو خانواده کلم مثل کلم بروکلی، کلم، گل کلم، کلم پیچ و تربچه و نقش بسزایی در کاهش ابتلا به برخی از تومورهای سرطانی دارند. خانواده کلم و به طور مشخص کلم بروکلی حاوی یکی از ترکیبات بسیار با ارزش به نام sulforaphane است. محققان در جریان تحقیقات به قدرت کلم در جلوگیری از ابتلا به سرطان خون لنفومی حاد و کاهش تعداد این سلولهای سرطانی دست یافتند و گفتند که این شیوه درمانی ممکن است به عنوان درمانی جایگزین برای کسانی که به درمان سنتی این سرطان پاسخ نمی‌دهند، مناسب باشد.

سرطان خون یا همان "لوسمی" یکی از شایع ‌ترین و مهلک‌ ترین بیماری ‌هایی است که هر ساله تعدادی از افراد جهان را قربانی می‌‌کند.. ۳ نوع اصلی سرطان خون شامل لوسمی، لنفوم و میلوم است. ماده sulforaphane از طریق ورود به سلولها و کنش و واکنش با برخی از پروتئین‌ها کار می‌کند وممکن است این ماده به درمان بهتر بیماری لنفوم کمک کند.

کلم‌‌ها سرشار از ویتامین‌ها A ، فولات و منیزیم هستند که برای بیماران فشار خونی مفید است و کلم قرمز ویتامین C خوبی دارد. گل کلم به نسبت، ویتامین A بیشتری دارد و همچنین اسید فولیک و پتاسیم فوق العاده‌ای دارد و از نظر ویتامین ‌های گروه D غنی است.

مصرف کلم همچنین از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند. کلم‌‌ها سرشار از آنتی اکسیدان و کلسیم هستند که می‌توانند کلسیم مورد نیاز روزانه را تأمین کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که میزان زنده ماندن زنان مصرف کننده کلم و سبزیجات دیگر نسبت به سایر زنانی که این سبزیجات را مصرف نمی‌کنند؛ پس از ابتلا به سرطان سینه بیشتر است.

کدام غذا احتمال سکته را کم می‌کند؟

رژیم غذایی یا عادت در مورد ورزش کردن و ورزش نکردن، در احتمال سکته تاثیر دارد. در واقع سبک زندگی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی دارد. داشتن رژیم غذایی سالم و نداشتن اضافه وزن با مکانیسم‌های مختلف به سلامت افراد کمک می‌کند. طبیعی است افرادی که اضافه وزن زیادی دارند یا دچار افزایش کلسترول خون هستند و به‌دلیل عادت بد غذایی افزایش فشارخون دارند بیشتر در خطر ابتلا به سکته هستند. همه انسان‌ها باید بدانند بهتر است در رژیم غذایی‌شان چربی زیادی نباشد و درعوض میوه و سبزیجات بیشتری در وعده‌های مختلف غذایی آنها گنجانده شود.

کدخبر: 923608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟