6 علامت روده ناسالم

به گزارش رکنا، روده در گوارش بسیار نقش پررنگی دارد و سلامت آن باید جدی گرفته شود. در ادامه شما را با نشانه های روده ناسالم و بیمار آشنا می کنیم.

نشانه های روده بیمار

1- یبوست یا اسهال

اگر فردی کمتر از 4 بار در هفته مدفوع داشته باشد دچار یبوست شده است و اگر بیش از 3 بار در روز دفع از طریق روده رخ دهد به اسهال مبتلاست. هم یبوست و هم اسهال از نشانه های روده ناسالم است.

2- مه مغذی

مه مغذی با احساس فراموشی، گیجی و نداشتن تمرکز تعریف می شود و همان خستگی ذهنی است. اگر یادتان می رود که مثلا می خواستید چه چیزی از کمد بردارید، ماشین تان را کجا پارک کردید و یا تمرکز رو کارتان ندارید نشانه مه مغذی روده ناسالم است.

3- نفخ

بسیاری از افراد تصور می کنند طبیعی است که هر روز نفخ داشته باشند اما به هیچ وجه اینطور نیست. نفخ مزمن یک علامت هشدار از عدم سلامتی دستگاه گوارش شماست.

4- نوسانات خلق

اگر حس و حال شما به طور ناگهانی تغییر می کند، سریع دچار هیجان، خشم و غم و ... می شوید علت اصلی آن را باید در وضعیت روده ها و میکروب های آن جست و جو کرد.

5- مشکلات پوستی

اگزما، خارش، جوش و آکنه از علامت های هشدار سلامت روده هستند. پوست یکی از اندام های اصلی بدن برای نشان دادن وضعیت سلامت درونی است.

6- نفس بدبو

بوی بد دهان (هالیتوز) یک مشکل بهداشتی و مسئله اجتماعی است که مبتلایان آن رنج فراوانی را تحمل کرده و بر روابط شخصی آنها تاثیرگذار است. بسیاری از اوقات بوی بد همیشگی نفس به دلیل مشکلات گوارشی است.

کدخبر: 925809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟