میوه های بلغمی ها چیست؟

به گزارش رکنا، میوه های مناسب برای افراد بلغمی عبارتست از خرمای خشک، کشمش، مویز، انبه، سیب، به، انگور.

خرما یکی از بهترین مواد خوراکی برای افرادی است که مزاج سرد و مرطوب دارند. طبع خرما گرم است و تا حد زیادی مزاج سرد بلغمی‌ها را خنثی می‌کند. در بیشتر موارد زمانی که پزشک مزاج فرد را از نوع بلغمی و سرد تشخیص می‌دهد، انواع خرما و فرآورده‌های آن را برای خنثی‌سازی مزاج او پیشنهاد می‌دهد.

زیاد کشمش بخورید، زیرا صفرا و سودا را برطرف می کند، بلغم را از بین می برد، عصب را تقویت می کند، خستگی و سستی را برطرف می کند، اخلاق را نکو می کنند، انسان را خوش می کند و همّ و غم را برطرف می کند.

طبع انبه رسیده گرم و خشک و طبع انبه نارس سرد و خشک است به همین دلیل انبه نارس باعث بلغم و سودا در بدن می‌شود. از سوی دیگر میوه انبه وقتی نارس است، ترش و دارای طبع سرد و خشک است به همین دلیل به خصوص با معده خالی نباید میل شود.

 زنانی که معده‌های آنها رطوبت دارد و طبعشان بلغم (سرد و تر) است می‌توانند همراه انگور مقداری پودر رازیانه میل کنند تا به نفخ ناشی از مصرف انگور دچار نشوند. همچنین استفاده از پودر زیره سیاه همراه انگور برای آقایانی که معده‌های آن‌ها رطوبت دارد و مزاج شان بلغم بوده، ضروری است.

مویز از خوراکی های با طبع گرم و تر است. مهم ترین خواص مویز در طب سنتی عبارتند از: مصرف مویز به صورت ناشتا باعث رفع بلغم می شود و برای بالا بردن قدرت حافظه مفید است.

کدخبر: 929388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟