سیاهدانه یکی از عجیب ترین گیاهان دارویی / فیلم
حجم ویدیو: 40.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش رکنا،  واقعا کمتر گیاهی پیدا می شود که به اندازه سیاهدانه خواص درمانی داشته باشد. به جرات می شود گفت که درمان هرنوع دردی می تواند به سیاهدانه مرتبط باشد و مشهور به این است که هزار و یک درد را درمان می کند. سیاهدانه یکی از عجیب ترین گیاهان دارویی است.

سیاهدانه دانه گلی با خاصیت دارویی و درمانی است که به‌عنوان ادویه هم استفاده می‌شود. این گیاه فو‌ق‌العاده بومی آسیا و مدیترانه است و در جنوب غربی آسیا، خاورمیانه و جنوب اروپا می‌روید و به آن زیره سیاه و گشنیز رومی هم می‌گویند. از دیرباز از سیاهدانه برای درمان درد دندان، سردرد، گرفتگی بینی و درمان کرم روده، انگل و آبسه استفاده می‌کردند.

سیاهدانه چیست؟

سیاهدانه با نام علمی Nigella sativa که به آن شونیز هم می‌گویند، گیاه دارویی از خانواده گیاه آلاله است که در سراسر دنیا کاربرد دارویی دارد. ارتفاع این گیاه یکساله بین ۲۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است و کپسول میوه آن تعداد زیادی دانه سفید سه‌ضلعی دارد. پس از اینکه میوه رسید، باز شده و دانه‌های داخل آن در معرض جریان هوا سیاه می‌شود. از این دانه‌ها به‌عنوان دارو یا ادویه استفاده می‌کنند.

برای آنکه بدانید مصرف سیاهدانه را بدون هیچ مشکلی می‌توانید در سبد غذایی خود قرار دهید، از دکتر طب سنتی مشورت بگیرید.

طبع سیاه دانه/ سیاه دانه گرم است یا سرد؟

طبع سیاهدانه گرم و خشک است و مصرف آن به افراد با طبع گرم و خشک توصیه نمی‌شود. به‌خاطر طبع گرم و خشکی که دارد، برای کاهش وزن و لاغری مفید است چراکه خاصیت چربی‌سوزی دارد.

کدخبر: 929780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟