خواص سبزی پلویی را بخوانید تا مشتری پر و پا قرصش شوید!

به گزارش رکنا، سبزی پلویی شامل تره، جعفری، شوید و گشنیز به نسبت مساوی به اضافه یک شاخه شنبلیله و یک بوته سیر تازه است. ترکیب و نسبت های این سبزی مهم است و در عطر و بوی نهایی غذا تاثیرگذار است. اجزای سبزی پلویی دارای خواص بسیاری هستند. در ادامه به بعضی از این خواص اشاره می کنیم.

خواص تره در سبزی پلو

تره ملایم تر از پیاز است و طعم و عطر فراوانی دارد. تره بسیار مقوی و کم کالری است. انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی در ترکیب تره وجود دارد که می تواند به سلامت استخوان و کاهش التهاب در بدن کمک کند.

فواید جعفری از اجزای سبزی پلو

جعفری گیاهی است سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی. جعفری غنی از آهن و اسیدفولیک است.

گشنیز در سبزی پلو چه فوایدی دارد؟

گشنیز خاصیت ضد نفخ و اشتهاآوری دارد و می تواند قند خون را کاهش دهد. گشنیز به بهبود عملکرد کبد کمک می کند. کاهش کلسترول خون از دیگر مزایای گیاه گشنیز است.

با خواص شوید در سبزی پلو آشنا شوید

شوید سرشار از ویتامین ث است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. شوید فعالیت روده را بهبود می بخشد. وجود کلسیم فراوان در شوید باعث بهبود و سلامت بافت استخوان ها می شود.

شنبلیله پر از خاصیت در سبزی پلو

شنبلیله برای درمان بیماری های پوستی و تقویت مو بسیار موثر است. شنبلیله باعث کاهش کلسترول بدن خون می شود و از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

سیر تازه سبزی پلو با بدن چه می کند؟

سیر تازه از دیگر ترکیبات مهم در سبزی پلو است که رد فصل بهار و پاییز وارد بازار می شود. سیر حاوی مقادیر فراوان انواع ویتامین ها، فسفر، منگنز، کلسیم و آهن است. سیر منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

کدخبر: 930807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟