نکات مهم و حیاتی در درمان کبد چرب / فیلم
حجم ویدیو: 14.70M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

به گزارش رکنا، شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که من دارم ورزش می کنم و رژیم غذایی را رعایت می کنم و در کنار آن لیورگل می خورم. خوب می شوم؟ نکته مهم در درمان کبد چرب چربی سوزی است تا چربی های رسوب کرده در بافت کبدی شما باید سوزانده شود. وقتی شما ورزش می کنید چربی های بافت کبدی از درون کبد شما خارج نمی شود و از بین نمی رود و رژیم غذایی هم فقط موجب می شود که چربی جدیدی به کبدتان اضافه نشود بنابراین باید از داروهای گیاهی معتبر که تاییدیه های لازم را از سازمان غذا و دارو دارد استفاده کنید.

در مورد داروی لیورگل و مشتقات آن باید گفت که فقط التهابات کبد شما را کم می کند و مصرف آن موجب چربی سوزی در کبد نمی شود. بنابراین باید این 3 نکته را جدی بگیرید تا گرید کبد شما بالاتر نرود و یا در همان مرحله استوپ نکنید.

به طور کلی بیماری کبد چرب یکی از بیماری های خاموش و بسیار شایع است که افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند. شاید شما هم به این بیماری ابتلا داشته باشید ولی در حال حاضر از ابتلا به آن آگاه نباشید؛ پس بهتر است علائم و نشانه های ابتلا به این بیماری خاموش را بشناسید و حداقل سالی دو بار با انجام دادن آزمایش خون؛ از سلامت خود اطمینان حاصل فرمایید.

کبد چرب چیست؟

بیماری‌های کبد انواع متعددی داشته و هرکدام به‌نوعی به این اندام حیاتی آسیب وارد می‌کنند. کبد چرب یکی از شایع‌ترین بیماری های کبد است که به دلیل تجمع چربی در آن ایجاد می‌شود. کبد چرب که با نام استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می افتد که چربی در کبد تجمع پیدا کند.

وجود مقدار کمی چربی در این اندام طبیعی است. اما تجمع بیش از حد آن می‌تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود. اگر بیش از 5 تا 10 درصد از وزن کبد شما چربی است احتمالا به این بیماری مبتلا هستید. کبد دومین ارگان بزرگ بدن است. این عضو، به فرآوری مواد غذایی کمک می‌کند و مواد مضر خون را فیلتر می‌کند. گاهی این بیماری را بیماری خاموش کبدی می‌نامند، به این دلیل که می‌تواند بدون ایجاد علائم رخ دهد.

کبد چرب یک بیماری قابل برگشت است. اغلب نشانه خاصی ندارد و به طور معمول اگر درمان شود آسیب دائمی و همیشگی ایجاد نمی‌کند.

شیوع این بیماری در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه در کشورهای غربی، به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و حدود 25 درصد از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما خبر خوب این است که این بیماری یک بیماری برگشت‌پذیر است و با تغییر سبک زندگی قابل درمان است.

کدخبر: 936528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟