خواص پفیلا و نکات مهم در مصرف پاپ کورن

به گزارش رکنا، ذرت بوداده یا پف فیل که به آن پفیلا هم می گویند با نام های ذرت پفکی، گل بلال یا شکوفه ذرت یا گل ذرت نیز شناخته می شود. پفیلا حاصل حرارت دادن دانه نوع خاصی از ذرت است. حرارت باعث تبخیر شدن آب موجود درون دانه ذرت می شود تا حدی که فشار بالای بخار آب جدار دانه ذرت را می شکند و باعث ایجاد صدا می شود.

فواید پفیلا برای بدن

درمان دیابت و قند خون با مصرف پاپ کورن

مقادیر بالای فیبر و منگنز موجود در پاپ کورن سطح انسولین را بهبود بخشیده و باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

درمان کم خونی با پاپ کورن

مقادیر بالای آهن موجود در پاپ کورن با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به پیشگیری و درمان کم خونی و فقر آهن یا آنمی کمک می کند.

خواص مصرف ذرت بوداده می توان به کاهش افسردگی، کنترل سطح قند خون، کنترل کم خونی و ... اشاره کرد.

جوانسازی پوست صورت با پاپ کورن

لاغری و کاهش وزن با مصرف پاپ کورن

یک فنجان پاپ کورن یا ذرت بوداده بدون روغن تنها 30 کالری دارد؛ علاوه بر این پاپ کورن به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد با مهار هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

ذرت بوداده خوراکی مفید برای بیماری سلیاک است.

پاپ کورن در دسته مواد غذایی بدون گلوتن قرار دارد و به همین دلیل برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند مفید است.

تاثیر پاپ کورن بر بدنسازی

پاپ کورن کالری کمی دارد و به دلیل مقادیر بالای فیبر موجود در آن برای لاغری و کاهش چربی بدن در بدنسازی مفید است. مقادیر بالای ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در ورزشکاران و بدنسازان را کاهش می دهد.

کاهش پوکی استخوان با مصرف پاپ کورن

از آنجا که پاپ کورن دارای مقدار قابل توجهی ترکیبات فنلی و منگنز است به حفظ تراکم استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و استئو آرتریت (آرتروز) را کاهش می دهد.

نکات مهم در مصرف پفیلا

پاپ کورن در نوزادان ممکن است باعث خفگی شود و به همین دلیل توصیه می شود که پاپ کورن را بعد از 5 سالگی به رژیم غذایی کودکان خود اضافه کنید.

اگر می خواهید از مزایای سلامتی پاپ کورن برای لاغری و کاهش وزن بهره مند شوید بهتر است پاپ کورن را در خانه تهیه کرده و از مصرف پاپ کورن های آماده که حاوی مقادیر زیادی نمک، کره و روغن هستند خودداری کنید.

کدخبر: 939617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟