عجیب ترین فواید گلاب برای بدن

به گزارش رکنا، شاید عجیب باشد ولی پاشویه کودکان با گلاب به شدت تب بر است. گلاب آنتی بیوتیک خانگی است. ضد ویروس و ضد گلودرد است. اگر دهان تان آفت زده و یا دندان درد دارید گلاب را دریابید. غرغره کردن گلاب آفت دهان و دندان درد را از بین می برد.

بهترین روشن کننده پوست، بهترین شامپوی ضد ریزش مو و ضد افسردگی پس از زایمان برای مادرها گلاب است. گلاب تقویت کننده معده ، قلب و کبد است. به بهبود گوارش کمک می کند و خاصیت آرامش بخشی دارد. به دلیل همین ضد افسردگی بودن،آرام بخش بودن، معجزه آسا و اشتها آور بودنش در مواقع غم و عزاداری از گلاب استفاده می شود.

گلاب به شدت اشتهاآور است و خوردن گلاب اعصاب را آرام می کند و برای بچه های بیش فعال بی نهایت مفید و آرامبخش است.

گلاب چیست؟

گلاب همان مایعی است که از خیساندن گلبرگ‌های گل محمدی در آب ایجاد می‌شود. محصول نهایی یک مایع شفاف با رایحه گلی تقریباً بی‌نظیر و طعم گل قوی است. برگ‌های گل، راهی طولانی را طی می‌کنند تا به گلاب تبدیل شوند. از این ماده معمولاً در محصولات زیبایی استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای طعم دادن به غذاهای شیرین و خوش طعم نیز استفاده کرد.

گلاب از دیرباز یک ماده رایج در آشپزی هندی، چینی و مردم نواحی خاورمیانه بوده است اما اکنون راه خود را به محصولات پخته شده، کوکتل‌ها، شیرینی‌ها و خوراکی‌های یخ زده هم پیدا کرده است. مایعی که برای سلامتی فواید زیادی به همراه دارد.

گلاب از تقطیر گلبرگ‌های گل با بخار آب ایجاد می‌شود. گلاب معطر است و گاهی اوقات از آن به عنوان یک رایحه طبیعی ملایم به عنوان جایگزینی برای عطرهای حاوی مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

گلاب برای هزاران سال ازجمله در قرون وسطی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به طور سنتی هم در محصولات زیبایی و هم در محصولات غذایی و نوشیدنی استفاده می‌شود. همچنین مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی دار.

ترکیبات یک بطری گلاب

گلاب یک آب طعم‌دار است که از خیساندن گلبرگ‌های گل رز در آب تهیه می‌شود. این بخش هیدرولیک از تقطیر گلبرگ‌های رز است که محصول جانبی تولید روغن گل رز برای استفاده در عطر است.

کدخبر: 951376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟