سوال های اختصاصی از نامزدهای ریاست جمهوری و پاسخ ها

در قسمت نخست مناظره 6 سوال مشترک از هر 6 نامزد پرسیده شد اما بخش دوم سوال ها مشابه نبود و هر پرسش مخصوص یکی از نامزدها بود.
در زیر جمع هر 6 سوال و 6 پاسخ را می خوانید: 
*قالیباف: اموال خود و بستگان را در تلگرام Telegram گذاشتم
محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مناظره تلویزیونی، گفت که فهرست اموال خود و بستگان را در تلگرام منتشر کرده است.
از وی بطور اختصاصی سوال شد: برنامه و راهکار موثر شما در ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی و توسعه اقتصاد تبدیلی در شهرها و روستاها چیست؟ و او نیز در پاسخ اینطور گفت: اجازه می خواهم چون جلسه قبل قولی به مردم داده بودم، توضیح دهم زیرا معتقدم شفاف سازی مهم ترین موضوع برای رشد اقتصادی است.
وی افزود: گفتم خوب است که همه ما نامزدها اموال خودمان را و براساس قانون Law به اطلاع مردم برسانیم.
قالیباف افزود: البته قانون می گوید که به اطلاع قوه قضائیه برسانیم،‌اما من معتقدم باید به اطلاع مردم برسانم ، من به مردم اعلام می کنم که من کل دارایی خودم و بستگان را براساس قانون در کانال تلگرامی خود گذاشته ام تا معلوم بشود که دارایی من کجاست، اگر این شفاف سازی واقعا صورت بگیرد، می تواند بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم ما کشاورزی است که امنیت غذایی و حتی امنیت ملی ما به آن مربوط می شود ،حتی با محدودیت هایی که در حوزه آب داریم، باید به سمتی برویم که اقلام ویژه و حیاتی را خودکفا باشیم.
وی اضافه کرد: بنابراین این برنامه کاملا پیش بینی شده است ، سیاست های کلان هم این را مشخص کرده است، من در صورت انتخاب همان سند چشم انداز و برنامه ششم را برای کشاورزی دنبال می کنیم.
قالیباف گفت: مخصوصا برای روستاها برای آن یک میلیون و 200 هزار شغلی که اشاره کردم در روستاها با همین نگاه به کشاورزی و صنایع کوچک و صنایع خانگی ، آن را تحقق می دهیم .
وی ادامه داد: اما من معتقد هستم تا زمانی که مبارزه با فساد و رانت نشود چه در حوزه کشاورزی چه در حوزه صنعت و چه در حوزه صنایع دیگر نباشد،حتما موفق نخواهیم شد که بتوانیم به نقطه خودکفایی کامل برسانیم و بتوانیم کار صادرات را نیز انجام دهیم.
قالیباف گفت: در آخر لازم می دانم که به مردم گزارش بدهم ،اگر سکوت کنم به مردم خودم خیانت Cheat کرده ام و حقوق ایرانی ها را ضایع کرده ام.
وی گفت: امروز مشکل نبود رشد اقتصادی است،فرصت های نابرابر در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است
قالیباف خطاب به روحانی و جهانگیری گفت: نخست با خودتان و بستگان خودتان برخورد کنید ، بستگان شما در کنار شما در زمینه های مالی،بانکی دچار فساد هستند و خودتان از آن مطلعید، زیرا خود شما هم از این منابع استفاده می کنید.
وی گفت: شما نمی توانید اعتراف کنید که 800 متر زمین را متری 3هزار تومان در سال 70 گرفتید و به طور یقین شجاعت ندارید که این را اعتراف کنید.
وی با اشاره به جهانگیری گفت: به مردم بگویید زمین 385 هزار تومانی را 140هزار تومان از بیت المال گرفتید.حالا به ما می گویید که املاک نجومی گرفتیم. چرا به مردم اطلاع درست نمی دهید ،بعد شما می خواهید با فساد برخورد کنید؟هر چه می گوییم ، می گویید دروغ است ، اسناد زمین شما را آورده ام.
وی اظهار داشت:هم اکنون 6میلیون بیکار داریم که سالانه یک میلیون نفر هم به آنها اضافه می شود.
قالیباف افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا و 5درصد منابع دنیا را در اختیار دارد چرا نمی توانید کشور را با این منابع اداره کنید؟ زیرا مدیریت ندارید؛ سیستم هوشمند ندارید و اصلاح ساختاری نمی کنید؛ هرچه گفتید نکردید.
وی در پایان گفت: ما دلسوز مردم هستیم.
**روحانی: آقای رئیسی شما قاضی Judge هستید اما به مردم تهمت می زنید
از حسن روحانی به عنوان سوال اختصاصی پرسیده شد فرصت ها و تهدیدات رشد نقدینگی و اینکه چه برنامه ای برای مدیریت و مهار این پدیده دارید؟ وی سخنان خود را با پاسخ به این نکته از سوی رئیسی که چرا در ماه های آخر عمر دولت برای افتتاح به استانها رفته اید و به جایش می گویید چرا مصوبه گذرانده اید؟ گفت: مصوبه را چهار سال پیش گذراندیم، چهار سال هم کار کردیم و در این سفرها طرح ها و پروژه ها را افتتاح کردیم؛ شما از افتتاح ناراحتید؟ شما می گویید چرا در ماه های ابتدایی سال 96 قانون را اجرا کردیم و می گویید برای انتخابات است.
روحانی افزود: این مصوبه را شهریورماه پارسال نوشتیم و دادیم به مجلس. مجلس آیین نامه ها را تصویب کرده و ظاهرا شما با مسائل قانونی آشنا نیستید، با اینکه ادعا دارید حقوق خوانده اید!
وی گفت: در حالی که شما یک قاضی هستید، اما به مردم تهمت ناروا می زنید. شما چطور می خواهید رییس جمهوری یک مملکت شوید و از حقوق ملت دفاع کنید؛ در حالی که بدون مدرک و دلیل اتهام می زنید. من با هیچ کس عقد اخوت ندارم و هر کس که تخلف کرده در هر کجا باید به اشد مجازات برسد و هیچ کس نباید مانع این کار شود.
روحانی گفت: شما می گویید با فساد مخالفید، در حالی دارید کار انتخاباتی می کنید. در پرونده 12 هزار میلیارد تومانی که یک طرف آن قاضی بود که میلیاردها تخلف کرد و عزل شد؛ یک طرف همکار شما در آن جای محترم بود که فرار Escape کرده و یک طرف دیگر مقام دولتی بود که  الان در ستاد شما فعالیت می کند؛ شما چرا از این افراد استفاده می کنید، در حالی که فسادشان روشن و مشخص است؛ چون شما این موضوع را آغاز کردید، خواستم جواب بدهم.
روحانی در ادامه با اشاره به پرسش «فرصت ها و تهدیدات رشد نقدینگی و اینکه چه برنامه ای برای مدیریت و مهار این پدیده دارید»، تصریح کرد: در مساله نقدینگی باید مراقب تورم باشیم.
روحانی گفت:‌ من به شما وعده دادم به خانواده های شهدا و ایثارگران توجه بیشتری کنم؛ در این دولت مطابات باقی مانده خانواده های ایثارگران از سال 76 تا 94 را پرداخت کردیم. عهد من با شما راستگویی، صداقت و کار است.
** میرسلیم: همکاری صنعت و دانشگاه مهم است
مصطفی میرسلیم نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال اختصاصی خود که برنامه دولت شما برای رشد کسب و کارهای دانش بنیان و گسترش و تحکیم پیوند صنعت و دانشگاه چیست؟ گفت: یکی از مسایل خیلی مهم برای رشد این است که ما همکاری بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم.
وی اظهار داشت: این مبتنی بر تجربه خودم است که با استفاده از ظرفیت جوانان مستعد دانشگاهی هسته علمی را در صنعت ایجاد و نسبت به نیاز صنعت اقدام کردیم؛ با تشخیص آن نیاز، مبادرت به طراحی و نمونه سازی کردیم و در نهایت وارد تولید انبوه شدیم. این نمونه ای از هسته اقتصاد مقاومتی است که انجام دادیم.
وی افزود: متقابلا هسته فناوری را در دانشگاه ها با استفاده از دانشجویان جوان آماده همکاری با استادان خود برای چاره جویی مسایل صنعت فعال کردیم. امکان این وجود دارد و می توان به شکل بسیار مناسبی بین دانشگاه و صنعت پیوند را برقرار و برای مسایل اساسی چاره جویی کرد.
میرسلیم با تاکید بر این که دولت هم باید پشتیبانی کند ادامه داد: متاسفانه دولت یازدهم در این زمینه فرصت لازم را پیدا نکرد یا فرصت را سوزاند؛ برای تقویت و رشد این هسته ها همین فرمانده محترم اقتصاد مقاومتی (خطاب به جهانگیری) نتوانستند استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حالی که می توانستم از ظرفیت جوانان برای رشد صنعت و تقویت آموزش های دانشگاهی استفاده کنیم این جوانان خوب را از دست دادیم.
میرسلیم گفت: وقتی این اقدام ها انجام نگرفت جوانان برای رفتن به خارج از کشور تمایل پیدا می کنند و با حضور در شرکت های رقیب باعث افزایش فاصله بین ما و آنها می شوند.
میرسلیم همچنین در سخنان پایانی خود خطاب به مردم گفت: شخصا ادعای معجزه برای رفع مشکلات را مگر با یاری خود شما و لطف خدا و با ادعای داشتن برنامه ای مستقل و عزم جزم برای باز کردن گره ها ندارم.
وی افزود: مهمترین مساله امروز کشور ما فساد در دستگاه های اجرایی است و سایر مفاسد ناشی از این است. با رباخواری در نظام بانکداری که موجب بیچارگی خانواده های کثیری شده جنگ خواهم کرد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: مبارزه قاطع با فساد در دستگاه های اجرایی خواسته شما و مقام معظم رهبری است که جز با انتخاب افرادی که خود فساد ستیز و پاکدست باشند میسر نخواهد شد.
وی با بیان این که دولت من دولت دولتمردان کاسب نخواهد بود ادامه داد: مهار تورم با ایجاد رونق اقتصادی و افزایش تولید کالا و خدمات میسر است. دولت یازدهم با ایجاد رکود، تورم را کاهش داده که عین بی هنری است و کمر مردم و اقتصاد را شکسته است.
میرسلیم گفت: با شناختی که از دفاتر خود در سراسر کشور داریم برنامه فوری برای توسعه بخش کشاورزی با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشورو نجات صنعت خودروسازی که موجب بحران اقتصادی، محیط زیستی و نارضایتی عمومی شده و شایسته مردم نیست داریم.
وی تصریح کرد: رسیدگی فوری به وضعیت کارکنان دولت و کارگران که عده کثیری از آنها قراردادی هستند، تامین شغلی ندارند و گرفتاری مالی آنها را رنج می دهد و نیز توجه به روستائیان و عشایر از اولویت های برنامه های ماست.
میرسلیم، تامین مالی صنایع کوچک و متوسط و ایجاد بازار Store صادراتی برای آنها را جزو برنامه های اصلی عنوان و اظهار کرد: ما برنامه دقیق برای اشتغال نیروی جوان و تحصیلکرده بر مبنای شرکت های دانش بنیان دارم.
وی افزود: امروز می خواهم سلام این جوانان عزیز در دانشگاه ها را خدمت همه نامزدها برسانم که منتظر اجابت دعوت شما برای حضور در میان آنان هستند.
میرسلیم در پایان گفت: نکات تکمیلی مهمی دارم که در برنامه مستقیم در روز چهارشنبه تقدیم حضور خواهم کرد و امیدوارم با هماهنگی بین افراد شایسته انتخاب شده دولت پاکدست بتوانیم از پس وظایف مهمی که به عهده ما قرار خواهد گرفت برای خدمت مردم و پشیرفت جمهوری اسلامی ایران برآییم.
رییسی: امنیت کشور در گرو مبارزه با فساد/ساختارهای فسادزا باید اصلاح شود
دیگر نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش اختصاصی خود در بخش دوم مناظره اقتصادی مبنی بر اینکه برنامه شما برای برخورد با فساد اقتصادی و رانت خواری، به ویژه فساد سازمان یافته چیست؟گفت: ساختارهایی در کشور فساد زا است که باید دولت آن را اصلاح کند. نباید روزی یک پرونده فساد در کشور داشته باشیم.
سید ابراهیم رئیسی افزود: امنیت کشور در گرو مبارزه با فساد است.
وی ادامه داد: فساد در کشور فراجناحی شده و دولت ها همدیگر را متهم می کنند. این اصلا زیبنده نظام اداری ما نیست که هر روز یک فساد رخنه کند.
نامزد انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: راه مبارزه با فساد اداری، اصلاح ساختار و انتخاب افراد صالح برای امور است.
رییسی تاکیدکرد: اگر دستگاه نظارت گزارش داد که فلان فرد فاسد است با حساسیت برخورد شود؛ یعنی اگر فساد زیر عمامه من و آقای روحانی یا زیر کت آقای جهانگیری یا قالیباف بود فرقی ندارد؛ باید با حساسیت برخورد شود.
وی اضافه کرد: اولین کسی که در این شرایط باید حساس باشد رییس دولت است؛ اینکه به آقای روحانی اعلام کنند که نزدیکترین فرد به شما فساد میلیونی می کند و در این باره مقاومت شود این هیچ سازگاری با اصلاح نظام اداری ندارد.
رییسی عنوان کرد: ما معتقدیم اگرنظام اداری ما بخواهد اصلاح شود ما در دولت کار و کرامت مصمم می شویم در هیچ جای نظام اداری کشور فساد رخنه نکند.
وی ادامه داد: ما در سازمان بازررسی آسیب زدایی فراوان کردیم این یعنی اگر کسی فاسد بود گوشش را بگیرند بیرون بیاندازند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما این است که مردم دغدغه فساد اداری در کشور دارند و این مساله قابل حل است زیرا با یک عزم و اراده راسخ می شود فساد را حل کرد.
رییسی اظهارداشت: کُرد و بلوچ و اقوام مختلف در جای جای این کشور حقوقی دارند که خداوند به آنها داده و دولت باید آنها را تضمین و حمایت کند.
وی افزود: معتقدیم ما شهروند درجه یک، 2 یا سه نداریم و دولت موظف است به 80 میلیون ایرانی خدمت کند. ما را آماج تهمت ها و افتراها در روزنامه هایتان کردید.
هاشمی طباء: نامزدها منابع پولی ستاد خود را اعلام کنند/ منابع یارانه سه برابری معلوم نیست
سیدمصطفی هاشمی طباء در قسمت پاسخ به پرسش اختصاصی درباره اینکه چه برنامه ای برای اصلاح قانونی مالیاتی کشور دارید و ملاحظات شما برای حمایت از تولید واشتغال چیست ؟ گفت: در ابتدا با اعلام دارایی های نامزدها مخالفت کردم و هیچ قانونی وجود ندارد و ملاک پول داشتن و یا نداشتن نیست.
وی افزود: چه بسا ممکن است کسی فقیر باشد ولی کیسه بدوزد ، متقابلا درخواست می کنم که نامزدها نسبت به اعلام منابع پولی ستاد خود بطور مشخص با ارائه دهندگان ، نام آنها را هم ببرند و مخارجی که انجام داده اند ، اعلام کنند.
هاشمی طبا افزود: در این زمینه به مانند کشورهای خارج افراد را رصد کنیم و درآمدهای واقعی را شناسایی کنیم و سیستم جامع مالیاتی را بکار بریم .
وی گفت: حدود 40 درصد کسانی که مالیات پرداخت نمی کنند، آنها اصلا مالیات دهنده نیستند و باید سیستم جامع مالیاتی را طراحی کرد و به اجرا گذاشت.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در زمینه شرکت های تولیدی که به گفته هاشمی طباء واقعا مظلوم هستند ، اظهار کرد: صنایع ای که صنایع دقیقه را کار می کنند و فشار بسیاری بر روی آنان است از قبیل بیمه  های اجتماعی مالیات ممیزی و غیره و نسبت به کسانی که تولیدات صادراتی دارند ، برای این دسته افراد هم باید معافیت تولیدات صادراتی در نظر گرفت
* جهانگیری: هرچیزی غیر از خانه ام مال شخص آقای قالیباف
اسحاق جهانگیری در بخش دوم مناظره به سوال اختصاصی خود که پرسیده شد چه طرح و برنامه ای برای شکوفایی درونزا و ارتقا کیفیت صنعت خودروسازی ملی در کلاس جهانی دارید گفت: من قبل از اینکه به درون ساز بودن اقتصاد اشاره کنم باید به آقای قالیباف عرض کنم برادر عزیز جنابعالی این دفعه آمده بودید که یکسری افراد را تخریب کنید ولی به شما اطلاعات غلط می دهند. من باز هم ادب را رعایت می کنم و نمی گویم دروغ می گویید.
وی افزود: من هرچیزی جز خانه ای که در تهران در آن نشستم، زمینی و ملکی در تهران دارم مال شخص آقای قالیباف؛ آدرس آن را که دارید همین الان بروید بگیرید.
جهانگیری خطاب به قالیباف با بیان اینکه رعایت ادب، اخلاق و صداقت چیز خوبی است، گفت: من 8 سال از همه پست ها کنار بودم، 8 سال در هیچ مسوولیتی حتی در حد یک اداره کل در دولت نبودم. زندگی ام را شخم زدند. امروز با افتخار می گویم زندگی بنده از این کاغذ سفیدتر است و یک لکه در زندگی من و فرزندانم نیست. نه خیریه درست کردم که اموال بدهیم و اسمش را خیریه بگذاریم.
این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: درباره مسائل اقتصادی هم شعار ندهیم. (در این لحظه برگه ای نشان داد) این افشاگری نیست بلکه کیهان است. این شعار صدبار تکرار شد رییس جمهوری تا پایان دولت دهم بیکاری را ریشه کن می کند. آقای قالیباف ملت ایران از این شعارها گوششان پر است. برنامه، کاری سخت اما شعار دادن ساده است که بنویسند و بدهند دست شما تا بگویید 5 میلیون یا 10میلیون شغل ایجاد می کنم. با برنامه بگویید چه کار می کنید؟
جهانگیری گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از ویژگی هایش درون زایی است. درون زایی به این معناست که از تمام ظرفیت های کشور باید استفاده شود که اقتصاد شکوفا شود. صنعت خودرو یکی از صنایع پیچیده است. باید از ظرفیتی که تا الان شکل گرفته است، ‌قطعه سازی، تحقیق و توسعه در درون توان خوبی شکل گرفته است. با برندهای معتبر دنیا باید مشارکت کنیم در ایران تولید کنیم به بازار بین المللی صادر کنیم.
انتخابات دوازدهمین دور ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دور از شوراهای شهر و روستا جمعه آینده 29 اردیبهشت همزمان و در سراسر کشور برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

مینا به حکم دادگاه تهران باید 2 سال مُرده بشورد / این زن شوهردار با یک مرد غریبه ارتباط شیطانی داشت + عکس

فیلمبرداری از شکنجه شیطانی زن جوان برای مرد ایرانی دردسرساز شد / این زن سوئدی توسط 2 مرد افغان مورد آزار وحشیانه قرار گرفت + عکس

مرد شیطان صفت مرا به زور به خانه اش برد و پس از اقدام زشت در کمد زندانی ام کرد / این دختر فقط 13 سال دارد

به زنم گفتم با یک زن قرار دارم تا به خانه بیاورم ، بچه ها را بیرون بفرست! / با آن زن خلوت کرده بودیم که پلیس رسید و ...

راز یک نامه در قتلگاه یوسف آباد تهران

مرگ مرموز دختر فراری در خیابان

فیلم تصادف وحشتناک یک پراید با یک کامیون / پراید با سرنشینانش متلاشی شد+ عکس

دام شیطانی پسر جوان به زن بیوه در پارک / آبمیوه را که خوردم بیهوش شدم...

اقدام کثیف 8 شاهزاده خانم اماراتی در سفر به بلژیک

وحشتناک ترین خبر هفته / دختری را زنده بگور کردند +فیلم و عکس

قران جیبی که جان مامور پلیس خاش را نجات داد + عکس

راز نهفته در گاوصندوق خانه زن و شوهر را به دادگاه کشاند

پسر عمه ام از خواهرم خواستگاری کرد وقتی مخالفت کردیم او به مینا تهمت های ناروا زد و ...

مجری ممنوع التصویر به تلویزیون بازگشت + عکس

شوهر اولم فساد اخلاقی داشت و شوهر دومم تهمت های ناروا به من می زند

مرگ دلخراش پدر و دختری که با خودرو به رودخانه سقوط کردند +فیلم و عکس

مادر هوشیار جان فرزندش را نجات داد +فیلم و عکس

2 خانواده پس از 39 سال به دادسرای جنایی آمدند / سال 57 چه اتفاقی در اتاق عمل بیمارستان سینا افتاد؟

فوری / حادثه تلخ برای مامور پلیس در شب نیمه شعبان + عکس

 

 

کدخبر: 264079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟