توضیحات ستاد رئیسی درباره اطلاعیه وزارت کار

ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیرو طرح برخی موضوعات از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درباره بیانات حجت الاسلام رییسی پیرامون «افزایش مستمری اقشار نیازمند» در مناظره سوم در تاریخ ۱۳۹۶.۲.۲۲ توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

پیرو اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل آسیب های اجتماعی این وزارت خانه در خصوص افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مبنی بر اینکه « افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در بودجه سال ١٣٩٦ یعنی در بهمن ١٣٩٥ تصویب شد » به اطلاع مردم عزیز می رساند که موضوع حمایت از نیازمندان به ماده ۵ قانون Law تامین زنان و کودکان بی سرپرست مصوب سال ۱۳۷۱ و سپس بند ل ماده ۹۷ قانون برنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۳.۶.۱۱ باز می گردد که بر اساس آن مستمری خانواده های نیازمند می بایست بر مبنای ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد سالیانه ای که هرساله توسط شورای عالی کار تعیین می شود ،پرداخت گردد .

در بند ل ماده ۹۷ تصریح شده است : افزایش مستمری ماهیانه خانواده‌های نیازمند ، بی سرپرست و زنان سرپرست خانواده تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی بر مبنای ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد در سال اول برنامه منظور می گردد.

با توجه به اینکه در قانون برنامه پنجم به این بند هیچ اشاره ای نشده و بعبارتی لغو نشده؛ بنابراین این مهم همچنان به قوت خود باقی است.

همچنین در برنامه پنجم دو ماده ۲۷ و ۳۹ قانون برنامه به این موضوع می پردازد. بر اساس ماده ۳۹ نظام سطح بندی سه لایه ای بصورت ( مساعدت ها، بیمه ها و بازنشستگی) تعریف شده است که سازمان بهزیستی کشور بر اساس همین ماده آیین نامه ای را در بخش مساعدت ها تدوین و به دولت ارسال و در آنجا نیز تصویب ولی ابلاغ نمی شود. در آن آیین نامه تصویب شده ضمن تاکید به پرداخت ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد به خانواده های نیازمند و به ازای هر معلول شدید و خیلی شدید ۶۰ درصد حداقل دستمزد پیش بینی می شود. البته لازم به اشاره است که همین سوابق قانونی در برنامه های چهارم و پنجم توسعه بوده که در ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه نیز به آن اشاره شده است.

بنابراین برای اطلاع دولت محترم و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این اقدام مسبوق به سابقه است و دولت محترم برای افزایش مستمری خانواده های نیازمند از قبل و بدون نیاز به قانون جدید دارای مستندات قانونی لازم بوده لیکن به تازگی و در چند ماه گذشته به یاد خانواده های به ادبیات خودشان ( کم برخوردار )‌ و نه مستضعف افتاده اند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: شریان

این اخبار را از دست ندهید:

مینا به حکم دادگاه تهران باید 2 سال مُرده بشورد / این زن شوهردار با یک مرد غریبه ارتباط شیطانی داشت + عکس

فیلمبرداری از شکنجه شیطانی زن جوان برای مرد ایرانی دردسرساز شد / این زن سوئدی توسط 2 مرد افغان مورد آزار وحشیانه قرار گرفت + عکس

مرد شیطان صفت مرا به زور به خانه اش برد و پس از اقدام زشت در کمد زندانی ام کرد / این دختر فقط 13 سال دارد

به زنم گفتم با یک زن قرار دارم تا به خانه بیاورم ، بچه ها را بیرون بفرست! / با آن زن خلوت کرده بودیم که پلیس رسید و ...

راز یک نامه در قتلگاه یوسف آباد تهران

مرگ مرموز دختر فراری در خیابان

فیلم تصادف وحشتناک یک پراید با یک کامیون / پراید با سرنشینانش متلاشی شد+ عکس

دام شیطانی پسر جوان به زن بیوه در پارک / آبمیوه را که خوردم بیهوش شدم...

اقدام کثیف 8 شاهزاده خانم اماراتی در سفر به بلژیک

وحشتناک ترین خبر هفته / دختری را زنده بگور کردند +فیلم و عکس

قران جیبی که جان مامور پلیس خاش را نجات داد + عکس

راز نهفته در گاوصندوق خانه زن و شوهر را به دادگاه کشاند

پسر عمه ام از خواهرم خواستگاری کرد وقتی مخالفت کردیم او به مینا تهمت های ناروا زد و ...

مجری ممنوع التصویر به تلویزیون بازگشت + عکس

شوهر اولم فساد اخلاقی داشت و شوهر دومم تهمت های ناروا به من می زند

مرگ دلخراش پدر و دختری که با خودرو به رودخانه سقوط کردند +فیلم و عکس

مادر هوشیار جان فرزندش را نجات داد +فیلم و عکس

2 خانواده پس از 39 سال به دادسرای جنایی آمدند / سال 57 چه اتفاقی در اتاق عمل بیمارستان سینا افتاد؟

فوری / حادثه تلخ برای مامور پلیس در شب نیمه شعبان + عکس

 

کدخبر: 264241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟