جای خالی آیت الله رفسنجانی در صبح پیروزی / ملت پیروز اصلی انتخابات بودند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در پخش زنده سخنان خود گفت: سلام و درود خالصانه بر ملت بزرگ ایران که با حضور و مشارکت گسترده معنادار و موثر خود در انتخابات اردیبهشت ۹۶ گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشت.
وی اضافه کرد: بیش از ۴۱ میلیون رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به در آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد.
رئیس جمهور منتخب کشور خاطرنشان کرد: شما نشان دادید ملتی یک‌پارچه هستید که هیچ کس نمی‌تواند شما را به ورطه نزاع‌های قبیله‌ای، شهری یا روستایی بکشاند.
روحانی بیان کرد: رای منسجم شما نشان داد که یک ملتید، یک دولتید و یک رئیس‌جمهور می‌خواهید که رئیس‌جمهور شما و خادم همه مردم باشد.
رئیس جمهور اذعان کرد: درود بر معلمان غیرت‌مند که بر تندباد سیاه تهمت خروشیدند. درود بر دانشجویان، هنرمندان، اصحاب رسانه، کشاورزان، صنعت‌گران، کارگران و کارمندان که با ایجاد موج خروشان بی‌نظیر به استقبال دولت دوازدهم شتافتند.
روحانی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران، پیروز اصلی این انتخابات، شما ملت بزرگ هستید. پیروز انتخابات، جمهوریت و اسلامیت است. پیروز انتخابات، آزادی Freedom واستقلال Esteghlal است. پیروز انتخابات حاکمیت ملی است. این پیروزی، پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود.
رئیس جمهور منتخب کشور در بخش دیگر سخنان خود گفت: این پیروزی، پیروزی وحدت ملی بر انشقاق و چند دستگی بود. سپاس این فرزند کوچک ملت، و این فرزند حوزه و دانشگاه، ارزانی مقام‌معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، فرهنگیان، حقوقدانان، ورزشکاران و همه اقشار ملت.
وی اضافه کرد: شما دیروز به همه آن‌ها که ما را به بازگشت به گذشته و توقف به شرایط فعلی می‌خواندند، نه گفتید.
رئیس جمهور کشور اضافه کرد: مشارکت شما در روز انتخابات فارغ از اینکه به چه کسی رای دادید شگفتی ساز شد و اعتماد شما به من سبب شد که بار سنگینی بر دوش خود احساس کنم. امیدوارم وکیل خوبی برای مطالبات شما باشم.
روحانی اذعان کرد: شما نشان دادید که یک رئیس جمهور می‌خواهید که خادم مردم باشد. این پیروزی، پیروزی وحدت و آشتی بر خشونت بود.
روحانی خاطرنشان کرد: جا دارد یاد کنم از مرد اعتدال و سازندگی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که جای ایشان در این صبح پیروزی خالی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟