نماینده سازمان ملل در امور یمن: راه حل مشکلات یمن نظامی نیست

رکنا سیاسی: اسماعیل ولد الشیخ، نماینده سازمان ملل در امور یمن پس از دیدار با جابری انصاری در جمع خبرنگاران گفت: افتخار بزرگی است که در چارچوب سفرم به جمهوری اسلامی ایران با جابری انصاری، معاون وزیر خارجه ایران دیدار کردم. در این سفر من ماموریت سختی را بر عهده دارم. به ایران آمده‌ام تا از این ماموریت من حمایت کنند و به صلح برسیم.

وی افزود: من معتقدم و بارها تاکید کردم که راه حل مشکلات یمن نظامی نیست بلکه مشکل یمن باید در چارچوب مسالمت آمیز حل شود، راه حلی که تمام فرزندان یمن باید در آن مشارکت کنند و آینده یمن را مشخص سازند و این امر باعث تقویت دولت یمن می‌شود.

ولد الشیخ ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: من به تلاش‌های خود ادامه خواهم داد تا مشکلات یمن حل شود و همانطور که می‌دانید امروز یمن از مشکلات زیادی از جمله انتشار ویروس وبا رنج می‌برد و بحران بزرگی یمن را فرا گرفته است و هر چقدر جنگ طولانی‌تر شود مشکلات مردم یمن بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکا به طور عمد ویروس وبا را در یمن منتشر کرده است. سازمان ملل در این باره چه اقداماتی اتخاد خواهد کرد؟ گفت: بحران وبا که در یمن رخ داده است در جهان بی سابقه است زیرا به 400 هزار نوع رسیده است و بدون شک این بحران از وضعیت جنگ و نامناسب شدن اوضاع بهداشتی و نظافتی و تغذیه می‌شود. همچنین عدم پرداخت حقوق کارمندان در بخش بهداشت و آموزش باعث به وجود آمدن این وضع شده است.

وی افزود: همانطور که می‌دانید من چهار سال پیش به عنوان هماهنگ کننده امور انسانی در یمن بودم و در آن زمان درباره خطر انتشار ویروس وبا هشدار دادیم زیرا شرایط و محیط به شکلی بود که تمام بیماری‌ها در آن وجود داشت و من باز هم تکرار می‌کنم که تنها راه حل این مشکلات از جمله وبا راه حل سریع سیاسی است.

وی در پاسخ به این سوال که عربستان و ائتلاف عربی مانع رسیدن بیش از 40 درصد از کمک‌ها به یمن از جمله دارو می‌شود. آیا سازمان ملل نمی‌خواهد اقداماتی علیه عربستان اتخاذ کند گفت: از جمله مسائلی که امروز به آن اهمیت می‌دهیم و فکر ما را مشغول کرده است سختی رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به یمن است و امروز به بیشتر مناطق یمن این کمک‌ها نمی‌رسد. بیش از 7 میلیون شهروند یمنی با قحطی رو به رو خواستند و 18/8 میلیون شهروند یمنی امروز نیازمند کمک‌های بشر دوستانه هستند واین امر نیازمند ایجاد راه های امن است و من قبل از این نیز گفته‌ام که فرودگاه صنعا باید باز شود زیرا این فرودگاه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و ما به دنبال این هستیم که این فرودگاه باز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟